El Papa, en un somni

Ahir per la nit em va passar una cosa extraordinària, vaig somniar amb el Papa.

L’excitació que sento per la propera visita que Sa Santedat farà a Barcelona m’ha portat a somniar amb tant magna persona. I perquè no dir-ho,  també per l’arròs de llamàntol, el vi i la cassoleta de crema catalana que ahir vaig sopar.

Benet XVI

Estava al llit, en aquells moments de trànsit en que no s’està ni despert, ni dormit, quan vaig “sentir” una presència a l’habitació. En obrir els ulls vaig trobar-me Benet XVI suspès a l’aire com a un metre d’alçada. Vestia un pijama blanc i groc, tot brodat de petits segells papals.

Hola Sa Santedat, com ha anat el dia? Aquell que parlava era jo? Semblava que ens coneixíem, ja que Ell no es feia estrany a la meva presència.

Em reconforta poder parlar amb tu. A més de Confessor Papal ets una persona propera, de confiança, em diè ell. Jo al·lucinava!

D’alguna manera Jo era dins del cos i la ment del Confessor papal. Una passada!

Us veig tens Sa Santedat, voleu parlar? D’acord “amico” però que no sigui en confessió, que sigui una conversa oberta. Ni tant sols us parlaré en plural majestàtic.

Confessor: Sempre m’he preguntat per què vareu escollir el nom de Benet XVI?

Papa: Jo preferia Carmen la Piconera però la Cúria es va posar molt seriosa en aquest tema i no varen transigir. Jo és que sempre he estat molt de la broma.

Confessor: Què us va fer entrar i després desertar de les Joventuts Hitlerianes?

Foto de Ratzinger a les Joventuts Hitlerianes

Papa:  Hi vaig entrar perquè no em va quedar més remei. El meu pare m’havia educat amb un profund sentiment antinazi així que quan vaig poder vaig pirar-me-les.

Confessor: Desprès però vareu ser empresonat pels aliats.

Papa: Sempre he pensat que el Senyor m’estava posant a prova des de molt jove.

Confessor: Anys després vareu ser professor a Baviera, havent passat abans per Turingia. Què us va semblar aquell ambient universitari?

Papa: A finals del 60, l’ambient estudiantil era massa liberal i revolucionari per a mi. Amb l’ajut del Senyor em vaig poder refermar en les meves idees, que nosé perquè, alguns titllen d’ultraconservadores.

Confessor: El 1981, Joan Pau II, us va nomenar Perfecte de la Congregació de la Doctrina de la Fe.

Manual de l'inquisidor

Papa: No fill meu, no em va nomenar Perfecte, sinó Prefecte del que abans era el Sant Ofici de la Inquisició, fins que Pius X li va canviar de nom l’any 1908. El bo de Joan Pau va pensar que era un lloc en el qual em trobaria molt còmode.

Confessor: La posició del Papa com a Pontífex Suprem de l’Església Universal és dogmàtica. No està oberta al debat ni al qüestionament en l’Església Catòlica.

Papa: Tinc també poder absolut per canviar les lleis de l’església catòlica. No puc ser jutjat per cap Tribunal, tret de la Cort Penal Internacional. Això pot arribar a ser molt útil en un moment determinat. I no oblidis que també soc cap d’Estat. Tot molt democràtic.

També  puc nomenar bisbes i cardenals, publicar encícliques i concedir indulgències.

Ara, de tot de tot, el que més m’agrada és ser infalible. Una passada escolta.

Confessor: En un moment donat us vareu definir com “un humil treballador de la Vinya del Senyor”.

Papa: És que malgrat vesteixi amb la pompa que em veieu, jo soc humil de mena i la roba que porto és la roba de la feina. Si fos per mi, espardenyes, bermudes i samarreta esparracada.

Stop Homofòbia

Confessor: Diuen que en els anys de la vostra prefectura es varen dictar escrits de caràcter gairebé homofòbic, com “Consideracions respecte als projectes de legalització dels matrimonis homosexuals (2003)” entre d’altres. N’esteu d’acord?

Papa: A l’antic Testament es prohibeix qualsevol pràctica sexual no reproductiva. No tinc res en contra dels malalts jo!

Bandera de l'Alliberament Gay

Confessor: L’any 533, Justinià I, emperador romà d’Orient, va establir penes tant severes com la castració o la mort a la foguera per a qui practiqués la sodomia.

Papa: Càstigs que va aplicar després la Santa Inquisició. De totes maneres ara ja no ho fem això. Escolti, canviem de tema que aquest dona molt pel cul!

Confessor: Haurà sentit parlar que a l’Iran han estat a punt de lapidar a Sakineh Mohammadi Ashtiani, una dona acusada d’adulteri. Què en pensa d’això?

Papa: Aquesta dona ha pecat greument. Nosaltres ja no ho fem això, som molt més moderns i oberts que aquests.

Confessor: Què en pensa de la Teoria Queer, segons la qual l’orientació i la identitat sexual o de gènere de les persones són el resultat d’una construcció social.

Bossa

Papa: Miri, malgrat el precursor de la Teoria en Magnus Hirschfeld  era alemany com jo, no entenc un borrall del que va plantejar, vostè em disculparà.

Confessor: Exigeix als fidels obediència a l’autoritat Papal?

Papa: Els fidels segueixen la seva fe. Jo soc el Pastor i solament condueixo el ramat.

Confessor:  En la seva visita a Auschwitz va dir que es va preguntar el perquè de la no actuació de Déu durant l’Holocaust. Hi va haver resposta a la pregunta?

Papa: Demano el comodí de la trucada al meu superior.

Confessor: Si us digués “les qüestions morals no depenen de l’enteniment sinó del sentiment, i d’aquí proposar una moral bassada en les emocions”. Què en diríeu?

Papa: Fa olor a Hume. Passo paraula!

Confessor: Es va sentir en territori Anglicà en el seu recent viatge a la Gran Bretanya?

Un barret dels de Benet XVI

Papa: No entenc que no hagin estat capaços de rectificar el que va fer Enric VIII. Els vaig trobar mercantilistes. Em va molestar que la reina frisés per posar-se barrets més “monos” que els meus. Es podria haver contingut una mica, dic jo.

Confessor: Què en pensa del que ha declarat l’arquebisbe de Granada sobre que el preservatiu ha ajudat a propagar la Sida a l’Àfrica?

Papa: És un bon cristià i amb criteri. No ha fet més que repetir el que jo havia dit.

Confessor: Sap què la revista mèdica “The Lancet” l’ha criticat per aquestes declaracions? I que els diputats Joan Herrera i Gaspar Llamazares varen registrar una proposta per a que el Parlament manifestés el rebuig a les seves declaracions?

Preservatius de colors

Papa: Sabem si aquestes persones tenen interessos en la industria del làtex?

Confessor: En canvi, els diputats del PP Ignacio Gil i Jorge Fernández Díaz varen dir que el Parlament no és la institució idònia per tramitar iniciatives d’aquest calat.

Papa: Estic d’acord, el Parlament està per tractar de coses de menor calat. Lleis, estatuts…, coses d’aquest món. Jo em moc en un món superior.

Confessor: Vostè té 83 anys. Pensa continuar?

Papa: Fill meu, has pensat per algun moment que em deixarien marxar?

Confessor: En el viatge a Portugal quan us varen demanar pels escàndols relacionats amb la Pedofília vareu dir que “les grans persecucions a l’església no venen de fora sinó dels pecats que hi ha dins d’ella mateixa”.

Acudit sobre la pedofilia a l'església

Papa: Encara que el mal ataca, el bé sempre està present. Crist es més fort que el mal i la Verge és la garantia materna.

Confessor: Què vol dir això exactament?

Papa: No ho sé, però ho vaig dir així de carrera i ningú va reclamar.

Confessor: Si s’eliminés el Celibat s’acabarien els casos de Pederàstia?

Papa: Des del Concili de Trento (1545-1563) on es va establir de manera definitiva, en resposta a la Reforma Protestant que permetia el matrimoni dels sacerdots, el Celibat és d’obligat compliment, i nosaltres sóm fidels seguidors de les normes.

Confessor: Fa uns dies el Secretari del Vaticà, Tarcisio Bertone, va dir que segons els estudiosos no hi ha relació entre Celibat i Pedofília però que si n’hi ha entre Homosexualitat i Pedofília.

Vitrall amb una representació pedòfila

Papa: Què vol que li digui jo, si ho diuen els estudiosos!

Confessor: Es diu que al Concili de Constança (1414-1418), 700 prostitutes varen assistir sexualment als bisbes participants.

Papa: És que llavors no estava prohibit i varen ser unes jornades molt dures de treball.  Aquelles senyores ho varen fer lliurament i cadascú ajuda l’església com pot.

Confessor: És poc conegut però vostè pilota helicòpters i en canvi no té carnet de conduir. Com és això?

Papa: És fàcil fill meu,  jo estic més a prop del cel que de la terra.

Confessor: Per al proper viatge a Catalunya, l’arquebisbe Sistachs ha obert un compte per a que els fidels ajudin en les despeses que comportarà la visita.

Papa: No voldrà que ho pagui Jo, no?. Dons esperi a veure el merchandising que hem preparat. Hi ha una línia de samarretes, i de postals d’allò més fashion.

És que solament poden fer business els anglicans, els que lloguen els balcons propers al meu recorregut en Papamòbil o els hotelers que han apujat els preus un 20%?

Volíem entrar en línies de màrqueting més atrevides, però en Sistachs ha dit que la societat catalana encara no està preparada. Així que com a consol hi haurà els ciris de sempre.

Pòster visita del Papa a Barcelona el 2010

Confessor: S’ha criticat que porti la seva pròpia guàrdia personal a la Basílica.

Papa: Encara no és una Basílica. Solament jo puc designar que una església es converteixi en Basílica.

El que està mosca amb la Seguretat soc jo. A l’aeroport em custodiarà la Guàrdia Civil. En el recorregut per la ciutat, la Guàrdia Urbana s’encarregarà del trànsit i els Mossos d’Esquadra tindran cura del Papamòbil i a l’interior del Temple hi haurà forces de seguretat de la Casa Reial. Quin embolic fill meu!

Confessor: Sabeu que la Tuneladora Barcino ja ha passat per sota del temple sense cap problema?

Papa: L’Esperit Sant ha fet hores extres a dojo.

Confessor: Diuen que hi assitiran els Reis, és cert?

Papa: Si, són els Reis Catòlics. Són molt macos i molt de missa.

Clauer del Papa

Confessor: Es diu que hi havia Catalanistes-catòlics que li demanaven avancés la visita per tal de fer un miracle abans que el TC dictaminés.

Papa: He actuat des d’allà, és que no ho han notat?

Escolti, i si anem a dormir, demà he de matinar per anar a Castel Gandolfo i em fa una mandra!

Confessor: que descansi Sa Santedat.

Aquest matí estava baldat després d’una nit tant intensa i especial. Mentre prenia un tallat he pensat que seria bona idea deixar constància del somni i compartir-ho amb vosaltres. Espero us hagi entretingut.

Us deixo també uns enllaços relacionats amb propera visita del Papa:

http://www.visitadelpapa2010.org

http://bb16.org/carta-de-bienvenida/

http://www.papabarcelona2010.cat/ca/voluntariat

http://www.ebayanuncios.es/inmobiliaria/alquilo-terraza-balcon-visita-papa-a-la-sagrada-familia/7179517

Anuncis

18 responses to “El Papa, en un somni

  1. Em permet vostè una actualització!? Dies després de la vostra Santa Entrevista, el Sant Papa va emetre un comunicat condemnant l’avortament i demanant que els Sants Bisbes Brasilers orientin els fidels pecadors de cara a l’elecció presidencial de demà: què hi farem!? És que ara toca copiar a Iran ja que som amics íntims amb en Ahmadinejad. SANTA PACIÈNCIA!

    • El Papa sempre està atent a l’actualitat i ara, amb motiu de les eleccions al Brasil haurà pensat, alguna cosa he de dir, alguna cosa he de fer, i sens dubte, inspirat per l’esperit sant us ha enviat aquest comunicat.

      He visitat la caricatura (el dibuix) que has enviat i es`ta molt però que molt bé. Gràcies per les aportacions.

  2. Boníssima! Aquest Papa fa més gràcia que el de Polònia! El que més m’ha agradat és la presentació del personatge…has vist “El violinista en el tejado”?? Aquell moment en què s’inventa un somni per convèncer la seva dona que la filla no s’ha de casar amb el carnicer sinó amb el sastre…??? Espera que te la busco:

    El teu Papa és com la dona morta: nyiqui nyiqui nyaca nyaca…!!hahahhaa, hhhiiiii!!

    • Així m’agrada, amb bon humor!

      He mirat el vídeo que m’has deixat perquè la pel•lícula, malgrat per alguns és un clàssic, jo no la vaig veure. En vaig quedar tant tip de la cançoneta de la peli, que ja no em varen quedar forces per veure el film.

      Està molt bé el vídeo, t’agraeixo l’aportació.

  3. Tomàs, és que no es pot menjar crema catalana per sopar que els àpats contundents fan estralls!

    Amb bona sort, d’aquest senyor estaria disposada a mig entendre la seva entrada en les joventuts hitlerianes, perquè ves a saber en quin context es va produir, i hi ha coses que de vegades només es veuen clares quan se li ha posat distància temporal. Ara bé, el que em sembla imperdonable és la seva actitud com a gerent de l’església catlòlica (sí, he dit gerent i volia dir gerent). Que no diuen que es pot pecar de pensament, obra o omissió? I que no és una gravíssima omissió l’encobriment?

    • Tens raó, en aquell sopar la crema va estar de més, va ser un excés. D’altra manera…no podria haver arribat a somniar una cosa com aquesta. La carn és feble!

      Has copsat el sentit que li volia donar al meu post. Va d’això. El Papa és el màxim representant i responsable. És evident que no pot estar sota la sotana (en sentit figurat, és clar) de cada cura per saber que fan o deixen de fer, però amb la informació que els arribava i que tenien, són culpables d’inacció com a mínim.

      Per la resta de temes tocats, hi ha opinions, colors, gustos, sentiments, passions…diferents.

  4. Renoi quina conversa més surrealista! Ja veig que el tema dona molt de si! A veure quin èxit tenen les movilitzacions en contra!

    • Ha estat distret fer el post i mentre el preparava també he après coses del Papa que no sabia.

      Pel que fa a les mobilitzacions, ja he començat a llegir post, articles de premsa i demés i em sembla que s’està muntant una de grossa.

  5. Quina enveja!!, ja m’agradaria a mi tenir aquests contactes. Has fet una bona entrevista, aquest senyor dóna per això i per a molt més, però has preferit ser un confessor pietós, ben fet.

    • Quan estava pensant com enfocar aquest tema vaig llegir que el Papa tenia un Confessor i és clar, després de la sorpresa (perquè és sorprenent) vaig pensar que aquest seria jo en el somni.

      He estat pietós perquè soc bona persona, que no ho saps?

  6. Mare meva o, més aviat, “Déu” n’hi do. La meva memòria no em permet enrecordar-me dels meus somnis, així que no cal que et digui que estic impressionat. Si el papa s’hagués posat de nom Carmen la Piconera potser m’hagués caigut millor. jeje.
    Has aconseguit resumir molt bé tots els conflictes que està vivint l’esglèsia últimament i de forma molt amena. M’agrada.

    • No creguis, jo tampoc recordo els meus somnis. Em crec que somnio perquè he llegit que tots somniem i que uns ho recorden i altres no.

      La figura del Papa és això, una representació. El post va del Papa i de l’església, no tant dels catòlics ni dels seus seguidors.

      Si, com dius, l’església darrerament està involucrada en un seguit de situacions conflictives. En molts casos, i en la meva opinió, per no dir la veritat i en d’altres per ser tant inflexible, com si la seva veritat fos immutable.

      Gràcies per comentar.

  7. Com diuen per aquí adalt molt fi Tomàs! He de reconèixer que al principi m’he espantat, no tinc moltes ganes d’una oda al Papa, sincerament.

    M’ha agradat molt, és com un reportatge amb sentit de l’humor i crítica. No sabia ni la meitat de les coses que expliques sobre aquest personatge. Tampoc han contribuït a fer que pugués molts punts.

    Molt treballat! Segur que en els dies que falten i els que seguiràn a la visita del Papa no llegirem textos d’aquest estil. Tot serà pro o contra i sobre la repercussió econòmica.

    Ens llegim!

    • Jaja! Sí, m’he dit que tal vegada sí que havies anat a collir bolets i n’havies agafat algun d’al·lucinogen!

      Crec que tens raó en el que dius a l’altre comentari: “El post va del Papa i de l’església, no tant dels catòlics ni dels seus seguidors.” Hi ha gent que confón i culpa dels errors de l’esglesia a tothom que professa la religió catòlica, no es pot generalitzar.

      • És clar, una bona amanita!!!

        Si, no tinc res contra les persones que professen una religió, a no ser que siguin conscientment còmplices o coparticipants dels mals que la seva església pugui fer.

    • Ets molt amable!
      Atès que és un tema controvertit, l’he volgut donar un enfocament diferent i amb unes certes dosis d’humor.

      Per què t’has espantat al principi? Per allò del somni?

      Si, imagino que d’aquí a la seva arribada i fins que marxi podrem llegir posts de tota mena. Ens llegim!

  8. Com sempre, fi i encertat. M’agrada tenir gent com tu en aquest costat.

    • Hola “blaufosc”, espero que aquest costat que nomenes sigui el costat encertat (no dic el bo), i no com deien aquells “the dark side”.

      Gràcies pel comentari.

Deixa un comentari

