El Papa i els balcons de Barcelona

Amb aquest post us vull mostrar algunes imatges que són tant reals com les que hauran mostrat les televisions o podrem veurem en alguns diaris.

Rètols i pancartes als balcons de Barcelona per la visita del Papa de 2010

La intenció és mostrar-vos el que les persones han volgut dir des dels seus balcons, més enllà dels que en donaven la benvinguda o havien penjat la bandera del Vaticà.

Rètols i pancartes als balcons de Barcelona per la visita del Papa de 2010

He fet el recorregut des del Carrer Diputació amb passeig de Gràcia fins passada la Sagrada Família. Des d’allà, he baixat per Lepant fins tornar a trobar Diputació i d’allà fins la Catedral baixant per Pau Claris.

 

Rètos balcons Barcelona

El camí ascendent, l’he emprès cap a les 9:00h i seguint el recorregut que havia de fer el Papa, us puc dir el següent:

1.- No n’era conscient que hi hagués tants Mossos d’Esquadra. Cada dos metres un o una mosso d’esquena al recorregut i mirant cap a les aceres i els balcons.

2.- Hi havia gent però sense aglomeracions, tret de les cruïlles on el recorregut canviava de sentit.

3.- Hi havia moltes més banderes catalanes i independentistes que espanyoles.

Rètols i pancartes als balcons de Barcelona per la visita del Papa de 20104.- He vist més missatges, banderes i demés ornaments en els balcons a partir de la meitat del recorregut i d’allà fins a la Basílica.

5.- En els carrers adjacents al recorregut hi havia molts, però molts, autocars. Imagino que han portat persones des d’altres indrets.

Rètols i pancartes als balcons de Barcelona per la visita del Papa de 2010

6.- En el recorregut de tornada m’he trobat els carrers, per on feia una estona havia passat el papamòbil i per on tornarà a passar en unes 3 hores, buits, molt buits. He fet una foto de Pau Claris mirant cap al mar des de la Plaça Urquinaona perquè m’ha estranyat. Eren les 10:15h.

El Carrer Pau Claris 10:15h en la visita del Papa a Barcelona el 2010

Totes les fotos d’aquest post són fetes per mi, excepte la del Papamòbil que és de la Vanguàrdia.

A continuació us deixo les capçaleres d’uns quants diaris que he trobat que a aquestes hores (11:45h) diuen alguna cosa relacionada amb la rebuda i l’afluència de públic al llarg del recorregut. Pel que sembla els diaris de tot signe coincideixen bastant amb el que us explico. En aquests moments s’estan fent els oficis religiosos a l’interior de la ja Basílica i encara manca el recorregut de tornada i la resta de la jornada. Aquesta ha estat però la crònica de l’inici de la jornada.

Manifestació personal en un balcó per la visita del Papa a Barcelona el 2010

El Mundo – Fría acogida de los barceloneses al Papa en su recorrido por la ciudad.

El Pais – El Papa llega a la Sagrada Família tras un recorrido sin aglomeraciones. El Papamóvil se desplaza por la ciudad a gran velocidad ante dos hileras de files. Ni la mitad del aforo en la Monumental.

Manifestació personal en un balcó per la visita del Papa a Barcelona el 2010

El Periodico – Papisme, apatia i antipapisme als volstants de la Sagrada Familia.

ABC – El Pontífice recorre el centro de Barcelona acompañado por centenares de fieles.

 

 

27 responses to “El Papa i els balcons de Barcelona

  1. Brutal aquest post, Tomàs, de debò! L’acollida del Papa a Barcelona no va ser la esperada. Les fotos, impagables! Xerren per sí soles🙂

    • Què bé trobar-te per aquí Caterina!

      Gràcies. Vaig gaudir molt mentre feia les fotos i caminava pels carrers del recorregut, mirant als que estaven al carrer i mirant cap a munt, cap als balcons i les persones que s’hi abocaven.

  2. Està bé esta crònica tant diferent de la que vam vore a la tele🙂

    Terra de llibres

  3. Home, tot es veu segons el cristall amb el que es miri… jo em vaig tragar tot des de les 7 i pico fins que va marxar de la Sagrada Família (el recorregut de tornada no el vaig veure) i jo vaig veure-hi molta gent (això em va semblar!!). No sé, trobo que a les 10 la gent no hi tenia res a fer pel carrer, se n’anirien cap als llocs on hi havia pantalles per seguir la cerimònia (si no tenien entrades a l’interior de moltes esglésies o a casa). Tota la gent que teníem entrades havíem de ser a dins del recinte abans de les 9.30 (això deia l’entrada) Jo era en una illa d’aquelles dels voltatns (just al costat de la gasolinera de Provença amb l’avinguda Gaudí) i corroboro que a l’interior de cadascuna d’aquestes illes hi cabia molta però que molta gent i que almenys el tros on jo era estava a petar. No sé, suposo que no hi haurà ganes però unes quantes imatges valen més que mil paraules. http://www.tv3.cat/videos/3197530/Recorregut-del-Papa-fins-a-la-Sagrada-Familia.

    De totes maneres el que diem sempre, que cadascú és lliure de penjar el que vulgui, de pensar el que vulgui i d’expressar el que vulgui. Vive la différence! M’ha agradat especialment el tiu en boles, quina rasca… Salut!

    • Hola. Com dic en el post, vaig fer el recorregut d’anada i de tornada. Als voltants del Temple si que hi havia gent. Tant a la plaça com en els espais tant al Nord com al Sud que s’havien habilitat per posar-hi les pantalles i les cadires. Conec molt bé el barri (ja t’ho comentaré en el post que he vist has penjat).

      La meva impressió és que no hi havia la gent esperada. Opinió que varen corroborar els diaris de dretes i d’esquerres aquell mateix matí. Dades i opinió que s’han vist ratificades pels diaris d’ahir i d’avui.

      Amb això no vull dir res més que això. La ciutat es va mantenir molt neutral. Els que hi varen anar bé i els que no també. Ni mogudes estranyes en contra, ni masses enfervorides a favor.

      Crec però que no va ser l’èxit de públic que esperaven, ni de bon tros.
      I la intenció del meu post era fer visibles altres opinions que les projectades per altres medis.

  4. Tomàs, espera amb ànsia aquesta entrada; però no m’hauria imaginat la intenció de testimoniatge. Afegiria una altra frase: “arribar i moldre!” Aquest bon home no s’ha adonat que hem entrat en el segle XXI? Continua enquistat en un passat: dels anys 30 del segle passat als d’ara hi van gairebé un segle.
    Com ens pot acusar d’anticlericals agressius. Avui escoltant la tertúlia de Catalunya Ràdio en l’espai del Manel Fuentes es defensava la marginació de la dona en l’església catòlica. Com és que el Papa va la institució del Nen Déu i només esmenta els sacerdots i en canvi omet l’ordre religiosa de monges??!!

    • Molt amable! La veritat és que m’ho vaig passar molt bé fent aquest post-reportatge.

      Superada la mandra de llevar-me aviat, després va valer la pena.

      El Papa ha vingut, si parléssim de futbol, a buscar els turmells. Ha vingut a fer mal. D’altra manera no s’entenen comentaris com el que tu reprodueixes i d’altres “perles” que ens ha deixat. Ha vingut a provocar, a buscar una resposta crispada. En canvi s’ha trobat amb una ciutat serena, madura i que li ha donat una benvinguda més aviat freda.

      El paper de la dona dins l’església de 2010 va quedar palès a la Sagrada Família, on en tot l’acte de dedicació de la Basílica, l’únic paper que se’ls hi va encomanar va ser netejar l’altar i el terra de l’oli que el Papa va passar per l’altar i l’oli que va caure al terra en aquesta operació. Allà estaven elles amb draps eixugant.

      És evident que hi ha moltes monges que fan tasques molt lloables i/o que estarien plenament capacitades per a qualsevol altre destinació dins l’església però això no ho veurem. Crec.

    • Hola, en dono una segona resposta al teu comentari ja que la primera frase no l’he acabat d’entendre.

      Penso que potser vaig dir en algun comentari al teu blog que estava preparant un post sobre el Papa. El que passa és que no em referia a aquest (ja que aquest no estava preparat, va ser un impuls), sinó a un altre que vaig penjar fa uns dies i que es diu “el Papa, en un somni”.

      • Tomàs, vaig tant de bòlit que fins ahir no em vaig adonar que ja l’havies escrit. Perdona.

        • Anem una mica de cul. Ja vas veure que em va passar en el teu post. Et vaig deixar un nou comentari un cop vist el vídeo (fantàstic per cert).

  5. Brutal! Sens dubte és una realitat que no vam poder veure per la Televisió pública catalana, ja que durant els darrers dies ha estat segrestada pel nacionalcatolicisme més ferotge i manipulador!

    • Gràcies! Això he llegit en el teu post i en d’altres, que TV3 ha fet una aposta massa catòlica com si diguéssim.

      Vaig pensar que potser el medis, si més no els més coneguts, no recollirien tot el que la gent volia dir i algunes de les opinions estaven penjades dels balcons.

      Hi havia llocs i edificis de la ciutat que era com si els balcons es parlessin els uns als altres. Hi havia de tot i algunes coses molt divertides i interessants.

  6. Jo no havia fet gaire cabal de tot el tema fins que m’he assabentat que havia declarat que el laïcisme al nostre país és agressiu. Aleshores m’he posat a llegir per buscar-li els tres peus al gat.

    • Si, abans de venir ja ha marcat terreny amb els seus comentaris, com dient, ja soc aquí i aquest és el meu missatge de benvinguda.

      Com tu ens dius, ha fet aquest comentari i un altre que venia a dir que el clima laïcista era com el de principis dels anys 30 (rememorant la guerra civil sense cap mena de dubte).

      Crec que varen ser comentaris molt, però que molt, desafortunats. De fet el que penso és que de la manera més conscient a tirat amb bala, amb molta mala llet.

      Si fos per ell tothom seria com ell voldria que fos el seu ramat. Tots fidels al seu mandat i creients del seu Deu.

  7. Jesús Jiménez

    Hola Tomàs,
    és molt possible que els fidels no sentin ara mateix propera l’Església de Déu, que no la reconeguin com una interlocutora vàlida entre ells i Déu. En canvi, la voluntat de la Santa Seu de partícipar activament en la vida político-social de l’estat espanyol ha fet que els contraris a aquesta ingerència i als atacs a les llibertats individuals es sentin més motivats per participar de la visita d’en Joseph Ratzinger a BCN…

    • Hola Jesús. Jo crec que els fidels, son fidels, i com a tals el Papa els té guanyats d’entrada (la qual cosa per altra banda sembla del més normal). Hi ha molta gent bona de cor que participa en i amb l’església.

      Jo intento sempre diferenciar entre la jerarquia eclesiàstica i els fidels, encara que de vegades costa perquè molts dels fidels o són tant a Deu com al Papa.

      Aquest Papa té les coses molt clares i no se n’amaga pas. És un papat amb un perfil molt marcat i uns eixos centrals inamovibles que a molta gent ja li van bé.

      La ingerència de l’església en la vida “normal” dels Estats no és nova d’ara, forma part del seu ideari. Allò de la separació de poder mai els hi ha semblat bé.

      Espanya també ajuda a aquest escenari poc definit, per una part s’omple la boca dient que és un Estat aconfessional i laic i per altra banda segueixen existint i renovant-se els acord amb la Santa Seu.

      Gràcies per participar!

  8. Classesd'angles

    Com diu una amiga meva , el que jo penso del papa es pot resumir en una frase ben simple, “Menos sermones y mas condones”
    Queda dit😄

  9. Tomàs!

    Porto retràs en llegir el que has anat penjat, espero posar-me al dia en breu.
    Jo no he estat pels voltants de la Sagrada Familia però avui entrant amb cotxe per la meridiana la veritat és que he vist moltes banderes de benvinguda i del Vaticà i gairebé cap en contra. M’ha semblat que hi havia força gent contenta amb la vinguda del Papa. M’has mostrat que no era així..

    Des del meu punt de vista aquest home, igual que diu el Crític de Cine, no es mereix gaires rebudes càlides. Ha defensat o excusat uns punts de vista i unes accions que ja no només són inmorals sinó que són delictes. I per cert, aquest home no és el representant de Déu a la terra? Déu (o Jesús) no era aquell que parlava de tenir poques riqueses i de sacrificis i… em sembla que tot el dispositiu i les comoditats amb les que ha viatjat no són gaire austeres.

    I que consti que estic en contra de l’Esglèsia i el que diuen els seus representants i no de la religió catòlica i dels seus creients.

    Per cert, hi ha fotos molt bones… aquesta d’aparteu les criatures, traient la seriositat del tema, té un 10.

    • Hola! Hi ha pancartes i banderes en ponts i llocs comuns posats voluntaris i persones afins.

      Alguns busos de TMB han portat “publicitat il•legal” sobre el tema i han utilitzat un subterfugi per poder-ho fer d’una manera més o menys indigne.

      Jo també analitzo i penjo els post pensant en la jerarquia eclesiàstica i no en els creients.

      Fins aviat!

  10. Bona primera crònica del dia. Estic força orgullós que l’acollida hagi estat freda. Aquest home (i tot el que representa) no es mereix més.

    • Crec que la ciutat ha sabut guardar una certa distància. Molta gent era de fora, hi havia molts autocars d’arreu.

      Tanquil·litat, poques histèries. Bona notícia. Cadascú a les seves coses.

  11. Molt bones les fotos, l’ABC sempre viu en un univers paral·lel!

  12. Molt bo el reportatge fotogràfic, bona feina!, la teva informació és més fiable que la dels diaris…
    “Don’t belive the media, become the media”!!!.

    • Gràcies Miki.

      Ho tenia a prop de casa i volia veure-ho per mi mateix. No volia només veure el que les teles o els diaris ens ensenyin. Hi ha persones que s’han molestat en dir alguna cosa des dels balcons i val la pena saber-ho a peu de carrer.

Deixa un comentari

