Señor si señor (dit en veu alta)

No havia de viatjar en avió aquests passats dies (bé, ja m’hagués agradat, però no era el cas). El fet és que he seguit el tema més com a ciutadà aquarterat a casa i un xic allunyat del problema, que com a patidor a la trinxera de qualsevol aeroport.

Ens hem d’anar acostumant a la Jerga Militar. Señor si señor!

Entenc la indignació contra els Controladors. Malgrat no patir el problema directament em sentia fatal veient aquells milers i milers de persones als aeroports, tirades i desinformades. M’imagino la desesperació, la impotència i la ràbia continguda.

El comportament dels presumptes passatgers (en aquí fins que els controladors no ho permeten, no és segur que puguis volar. És intranscendent que hagis comprat un bitllet i hagis passat pels controls mil que has de passar, encara et manca el seu permís), va ser millor que el de molts controladors.

El motiu del Post és preguntar on està Zapatero, on està Carmen Chacón i on està José Montilla?

Aquests tres personatges surten habitualment als mitjans de comunicació per donar informació sobre notícies, sovint molts menys rellevants que algunes de les que han succeït al voltant del tema dels controladors.

O és que no és rellevant que algun centenar de milers de persones s’hagin quedat sense poder marxar o arribar per via aèria al llarg almenys d’un dia?

O no és rellevant haver decretat l’estat d’Alarma?

O no és rellevant que les instal·lacions dels centres de control aeri i de les torres de control dels aeroports principals estiguin supervisades per l’autoritat militar, almenys per quinze dies?

Què més cal per a què el que es diu Presidente del Gobierno, la que es diu Ministra de Defensa i el que es diu President de la Generalitat de Catalunya (almenys per als que vivim a Catalunya) surtin a explicar el que passa?

Avui es poden llegir noves píndoles de Wikileaks, i entre aquestes en trobem alguna que parla de Zapatero del qual diuen que és: Un polític astut, un felí a la jungla. I de Carmen Chacón diuen: Joven e inexperta, se centra en los pequeños detalles.

És per caure al terra de riure. Però quina mena d’anàlisi és aquest?

Bé, no se si tindrà raó qui va fer aquests comentaris que ara filtra el nostre amic Assange, però tampoc és un il·luminat.

Amics i amigues, en mans de qui estem?

Ho hem hagut d’haver fet molt malament en vides anteriors per a que tinguem que pagar una pena tan dura.

Quanta mediocritat!

Una darrera qüestió: no hi havia cap altra alternativa que la militar? És legal el que s’ha fet? En els propers dies escoltarem opinions al respecte, espero.

Si de fons d’armari teniu roba de camuflatge, no estaria de més tenir-la a mà.

Ah… i, Descansen ar!!!

Nota: ha estat un impuls. La veritat és que no entenc aquesta desaparició. Jo no soc de’n Zapatero però ell té la responsabilitat del Gobierno. En Zapatero ja no es pot tenir Confiança, ara s’hi ha de Cruere perquè no se’l veu, ha assolit la divinitat.

Anuncis

18 responses to “Señor si señor (dit en veu alta)

  1. Jo estic bastant d’acord amb el que diu el Crític de Cine, bé, tampoc cal potser més mà dura. El problema és que aquest tema ja s’arrosega de fa temps i el govern ha anat fent malavars aviam com s’espulsava les puces del damunt de la forma més ràpida possible. Obviament no hauria hagut de ser necessari l’estat d’alarma però un cop iniciat el pont i amb tota aquella pobra gent als aeroports calia fer alguna cosa. Ara que no sé si amb la policia haguessim passat.

    Una qüestió… des dels mitjans de comunicació sembla que gairebé tots els controladors van faltar als llocs de treball, saps quina va ser la xifra d’abssencies i respecte el total? Sincerament entenc que vulguin reivindicar les seves condicions laborals però jo em sentiria molt malament si veig que el meu col·lectiu ha engegat a dida tants viatges i ha causat tantes perdues.

    • En a mi em fa molt de respecte això de l’Estat d’Alarma i crec que hauria de mantenir-se guardadet per a ocasions realment excepcionals. Entenc que abans de demanar la intervenció de l’exèrcit s’haurien d’haver exhaurit altres vies. Com tu dies, la policia hi va arribar a intervenir? Se’ls hi va demanar que ho fessin?

      En referència a l’altre tema: Crec que la plantilla total és d’uns 2.300 Controladors. Tinc entès que hi ha oberts 442 expedients disciplinaris. Hem de tenir present que en el moment en que l’aturada es va anar estenent, solament hi havia treballant un dels torns. No treballen tots en el mateix torn.

  2. Jo vaig arribar feliç i contenta a l’avió, em vaig asseure. Quan tots érem a dins ben dituats una hostessa ens va dir que hi havia un retard d’una hora pel trànsit aèri. Al cap d’una hora dins l’avió ens van dir que havien tancat l’aeroport on anàvem a causa del temps. A la cua de reclamació de Ryanair ens vam acabar de convèncer (ja corrien rumors) del que realment passava… Una mica de ràbia sí, però la veritat és que ens va servir per pensar “ui, això en un dia no ho arreglen, on podem anar amb cotxe?” i així cap a la Rioja i País Basc! A mi no em va afectar gaire, tinc més vacances, només hi anava fins dilluns i tampoc no m’arruinaré si no em tornen els diners de l’hotel… però em fa ràbia per tota la gent qui esperava amb candeletes aquest pont, que havien preparat il·lusionats un viatge….que quatre desgraciats que cobren deu vegades més que ells els han aixafat.
    Ala, no et queixaràs de comentari! 🙂

    • No em queixo pas. Què vols dir, que has estat molt esplèndida en paraules? Ja m’està be, sempre és interessant saber que penses o que et passa o que…

      Veig que t’ho vares prendre prou be. Chapeau!!!

      Crec que és molt intel•ligent la teva postura. Jo com que no ho soc tant (d’intel·ligent vull dir), m’hagués agafat un bon rebot.

      Bona elecció anar a la Rioja i al País Basc. Hi he estat, i molt a gust. Amb ganes de tornar-hi quan es presenti l’ocasió.

  3. A mi em va enganxar en ple aeroport, havia de volar divendres i vaig acabar fent-ho dilluns. En aquests dies he descobert que algú ha fet durant molt de temps coses molt mal fetes com per haver de solucionar aquest problema recorrent a l’exèrcit, decretant l’estat d’alarma i reduint drets.

    També he descobert que el proper candidat del PSOE al govern espanyol es diu Alfredo Pérez Rubalcaba.

    • Quina ràbia i quina impotència no? No vull ni imaginar…que pots arribar a pensar quan et passa una cosa tan absurda com aquesta.

      Jo també crec que moltes coses s’han fet malament com per acabar decretant l’Estat d’Alarma per un conflicte civil i laboral.

      En Rubalcaba diu per activa i per passiva que ell esta en la recta final de la seva vida política. Veurem…

  4. Jo crec que l’actuació del govern ha estat (per una vegada) correcta. S’ha de tenir mà dura en aquestes situacions i és d’agraïr que el govern hagi pogut resoldre el conflicte en menys d’un dia i que els controladors hagin tornat a la feina amb la cua entre les cames (que bona falta feia). I encara es podria haver tingut més mà dura, fent fora als manifestants encoberts i introduint sang nova en el gremi de controladors (que hi han molts joves amb ganes de començar a treballar). Igualment comparteixo amb tu la pregunta de “On està Zapatero?” Sembla que quan hi han temes greus el president posa el cap sota l’ala i dóna un copet a l’esquena el vicepresident per dona la cara.

    • Sembla que fan falta uns quants mesos en formar correctament un controlador aeri, més les pràctiques que després han de fer. Hi ha controladors de Centre de Control Aeri i de Torre de Control.

      Així que faran falta uns quants anys per tenir noves generacions de relleu als actuals controladors. El relleu ja ha començat i ara ja n’hi ha quasi bé 150 preparats per treballar.

      No estic massa d’acord amb el tema de l’Estat d’Alarma. Penso que això ha de restar ben “guardat” per temes més seriosos. Crec que han fallat massa coses com per haver d’acabar així.

  5. Havia de marxar a Madrid pel pont. No va ser possible per mor dels controladors. Són uns miserables amb el sou que tenen. Ja m’agradaria veure’ls treballant 8h cada dia, com la majoria, amb hores extres i no cobrant més de 1000€ al mes o a l’atur. Són uns pocavergonyes (i me qued mooolt curta). I el govern per a mi és igual de culpable aprovant una llei el mateix dia del pont que sabien que portaria cua. Estic començant a pensar que el seu objectiu és enfonsar el país perquè no se pot ser tan inútil! En fi, indignant tot el que està passant. Vivim en un Estat en que tot cada dia fa més fàstic.

    • Jo també estaria molt indignat si hagués estat víctima directa del que ha passat. Solament ho soc indirecta, que no és poc però que no és el mateix ni de bon tros.

      Ara diuen que està en mans de la justícia. La pregunta és, qui acabarà pagant aquesta festa convocada per uns quants? L’Estat, és a dir nosaltres, doncs vaja broma!

  6. Hi ha un detall que no ve gaire a tomb, però que agraeixo profundament i ho volia comentar: no dius “senyor, sí, senyor” ni tampoc “descanseu, ar” i és que hi ha paraules, frases, argots, situacions o digues-li com vulguis que per la poca gràcia que em fan ja m’agrada veure-les tant lluny del meu idioma com sigui possible.

    • Si, no ho he traduït de com en a mi em sona. Per a mi és així.

      No és un tema que em faci massa gràcia. Potser no som massa conscients de que significa aquest decret d’Estat d’Alarma.

  7. Montilla? I que havia de fer el pobre, que està en funcions i té menys competències sobre aeroports que el president de la meva escala???

    • No és que no tinguis raó, però en funcions o no, bona part dels que estaven atrapats en els aeroports de Catalunya són ciutadans d’aquí.

      Escudar-se en que és responsabilitat d’uns altres sembla amagar el cap com els estruços.

  8. Passa aquí i a totes bandes, els que més parlen de diàleg, de solidaritat de democràcia… els que es diuen d’esquerres… aquests a la que et descuides actuen com a reaccionaris o dictadorets.

    Ja tenim nous culpables de tots els mals, que més volem!

    • Els grans partits es volen apoderar del que en diuen el Centre. Llavors arriba un moment que uns des de l’esquerra i els altres des de la dreta basculen tant cap al centre que hi ha fronteres difuses que acaben despistant als votants i imagino que als propis polítics.

      Les diferències no són tant grans a la realitat com sobre el paper i menys en l’època que estem vivint.

  9. Hola Tomàs, has conseguit que riguera mentre et llegia. Gràcies. Estic d’acord en el què dius.
    La mediocritat i la irresponsabilitat on som, l’hem treballada molt bé en aquestos últims anys, en quasi tots els camps, fins arribar a l’excel·lència. La festa continua… ¡que els déus ens ajuden!

    • Què bé Gaspar, me n’alegro molt. Una de les finalitats del bloc és dir coses i si agraden a algú ja és el no va més.

      Tens raó, que els deus ens ajudin. Crec però que s’hauran d’ajuntar els déus dels grecs, dels romans i els preincaics com a mínim.

Deixa un comentari

