Felicitació de l’Alcalde de Barcelona

He rebut una felicitació de l’Alcalde de Barcelona, senyor Jordi Hereu.

Això en principi no em molesta, ho rebo de manera neutre. Bé, el fet està una mica out al meu entendre, però no per això el criticaré.

Felicitació Alcalde

Felicitació de l'Alcalde, Sr. Jordi Hereu

El que m’ha fet repensar sobre aquesta primera impressió, han estat un parell de notícies que he llegit a la premsa:

Primer vaig assabentar-me que una vegada més, l’Autoritat Metropolitana del Transport, en la qual està representat l’Ajuntament de Barcelona, ha decidit apujar els  preus de quasi bé tots els bitllets del Metro. A tall d’exemple, la T-10 (el títol més utilitzat), puja un 3,75% i la Targeta jove, puja 4 Euros.

L’increment mitjà està per sobre de la pujada de l’IPC, com cada any. Serà que l’IPC és un parent desconegut per a l’ATM, una referència que no va amb ells.

Diuen que hi ha més Km de xarxa de Metro i això comporta uns costos. Bé, d’acord, però al final tindrem una xarxa molt gran i no podrem pagar els bitllets. Vaja conya!

Per una altra banda, avui m’he assabentat que el Bicing s’apuja un 15%. Passant dels poc més de 30 a 35Euros. Recordem que al juliol passat ja es va apujar per efecte de l’increment de l’IVA.

Tot això m’ha fet repensar la sensació primera en rebre la Felicitació, i el que senzillament considerava carrincló, ara ho considero innecessari i un malbaratament.

Caricatura

Senyor Hereu, aprofiti una de les seves compareixences televisives i en felicita a totes i a tots i el que s’ha gastat en sobres, paper, tinta i correus, ho dedica a beneficència o a no apujar tant el Metro, el Bicing o el que sigui.

Segurament no són costos comprables, ara bé, les formes i els detalls també són importants.

Per cert, bones festes a totes i a tots els que m’heu acompanyat des de que vaig obrir aquest Bloc, de veritat. I a vostè també senyor Alcalde.

26 responses to “Felicitació de l’Alcalde de Barcelona

  1. I no és el primer any… aquestes coses em posen de molt mala llet…

    • Hola. És cert, no és el primer any. El que passa és que aquest any jo li he donat més importància, segurament és un tema subjectiu però ha estat així i per això he fet el post.

      Per aquí Barcelona aquests dies diem que fa fred perque estem a 3 o 4 graus pel matí. Imagino que temperatures així a Tallin són més pròpies de la primavera que no pas de l’hivern.

      Bona entrada d’any, que imagino per allà serà blanc, blanquíssim!

  2. A mes son molts grans es nota q s,hi han deixat diners. A mi, personalment em va fee molta ràbia.

    • Hola Carmen, tens raó, és molt gran. No hi han reparat en despeses. A més, amb una mena de paper d’aquell que és més una mena de cartolina.

      La Ciutat ha de gastar diners perquè al seu alcalde se li apropen les eleccions i està espantat, no sigui que perdi el poder.

  3. I els 22 milions d’EUR del llibre de les olors de Barcelona?

    • Hola!

      Gràcies per l’aportació. No en coneixia el cas, cercaré més d’informació.

      El problema no està en qui ha fet l’estudi i el llibre, està en qui ho ha encarregat.

      En tot cas, sembla un preu molt alt. És una quantitat molt important.

      Aprofito per desitjar-te unes molt bones festes!

  4. L’altre dia ho comentavem a casa la cosas de les postals de l’Hereu. I sí, efectivament no té nom això d’apujar tant les tarifes. L’any passat aquest senyor va venir al meu institut tot fent campanya perquè la gent votes les propostes de la diagonal i va demanar expressament de parlar amb els alumnes de 2n de batx. (per qui no ho ha entes els que teniem ja 16 anys complerts i alguns ja en tenien 18). A mi això que s’utilitzes un institut públic per fer propaganda electoral em sembla fatal però el cert és que no només va venir l’alcalde… el mateix Ernest Maragall es va passar pel centre en una altra ocasió (la impressióq ue em va causar aquell home me la reservo també per una altra ocasió… només dir que em va causar un profunt traume).
    Tornant a la visita de l’Hereu… vam preguntar-li moltes coses i a banda de no tenir ni idea de tot el que afectava en aquells moments a uns estudiants a punt d’entar a la uni amb tot el canvi del pla bolonya que ja sé que no forma part de les seves competencies però no està malament llegir els diaris de tan en tan. A part d’això li vam preguntar per les taxes dels transports públics i si pensava obrir el metro divendres a la nit. La seva resposta “Si Bla bla bla.. tot i que… blablabla… tot i que blabla blaba” bé, suposo que va ser educatiu veure un polític en directe utilitzant 100mil paraules molt cultes però sense dir res, quan més llarga era la resposta menys deia.

    En resum… les taxes seguiran pujant a pesar que després l’ajuntament vulgui anar de sostenible diguent que potencien el transport públic que com li vam fer notar al senyor Hereu és una gran mentida. No es potencia el transport públic apujant les tarifes i fent que cada vegada els sigui més complicat al usuaris de pagar-les.

    Aquest tema del transport públic em treu especialment de polleguera!

    • Bé, no veig especialment malament que els polítics es passin pels coles. És una oportunitat per a que els estudiants puguin preguntar coses que els interessa o els preocupa. Ara bé, el que s’exposa d’aquesta manera ha d’estar preparat per poder donar respostes, d’altra manera tot queda com molt diluït.

      Imagino que alguna de grossa et va passar amb l’altra visita de la qual parles, com per a que et passes el que dius. Si en una altra ocasió tens ganes de comentar-ho…

      És cert, tenim un Ajuntament que es proclama d’esquerres però tot el que és promocionar el transport públic no ho tenen massa clar i no fan més que apujar i apujar tarifes. L’alcalde hauria de recordar dues vagues molt importants que hi va haver a Barcelona als anys 50, quan al llarg de dues setmanes la gent no agafava els tramvies per la pujada de les tarifes. La primera d’aquestes vagues va comportar que l’alcalde de l’època hagués de dimitir.

      Born, aprofito per desitjar-te unes molt bones festes.

      • A mi la visita de polítics a les escoles em semblaria bé si no fos en plena campanya per la consulta de la Diagonal conminant als alumnes per unes sis o set vegades a votar, si es respones alguna pregunta (respondre de veritat vull dir), si s’estes informat del que afecta al món dels estudiants i si no es demanes només de parlar amb els que ja tenen edat de votar. Si es fes així estaria molt bé i com he dit seria molt educatiu i una presa de contacte i apropament entre l’alcalde i la població jove de BCN. Ahh! i si en comptes de despotricar contra Berlusconi ens miressim una mica més el que tenim a casa que per anar a buscar casos de corrupció i escandol no cal anar tan lluny.

        No va ser res concret el que va passar amb el d’educació, més aviat va ser la impressió que va causar… ens va deixar a tots força sorpresos. De tota manera ja t’ho comentare extensament en una altra ocasió que avui ja he despotricat força contra els polítics… jajaj
        M’he de mesurar Tomàs, no és bo per la salut mental😉

        Bones festes a tu també!!!

        • Bé, doncs mesura’t dona. No voldria que et passes res dolent.

          Tens raó, anar a les escoles hauria de formar part de la seva agenda i no només per interès, com en el cas que cites. A més, pel tema de la Diagonal, que finalment se’ls hi va torçar d’allò més.

          Tens raó, avui has estat molt crítica. De vegades penso que tenim els polítics sobrevalorats, amb el rotllo aquest del poder, el sortir per la tele i demés…

  5. “Bravo”, “visca”, “sí senyooor!”

  6. Ah, i jo no t’he acompanyat des que vas obrir el bloc, però com que sí que ho he fet des que el vaig conèixer, em considero felicitada (ja veig que avui faig les lectures molt literals)😀

    Bones festes a tu també!

    • Potser no em vaig expressar bé. El que volia era felicitar tothom que passi pel meu Bloc, bé sigui des del principi o des d’avui mateix.

      Fas bé en considerar-te felicitada, ho estàs.

      Ara bé, per evitar dubtes: Montse LLadó, moltiiiiiiiiiiiiissssssssssiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimes felicitats per al proper 2011 i que passis molt bons Nadals.

  7. Però no puc creure com en sou d’innocents. No veieu que ho diu ben claret: …els valors de la pau, la convivència i la solidaritat US acompanyin… No diu ENS, diu US, per tant vosaltres i no ell heu de ser pacífics i pagar els augments sense protestar, vosaltres i no ell heu de conviure en l’estretor de l’hora punta, vosaltres i no ell heu de ser solidaris i afluixar la mosca… Això sí, quan ve el Nadal una felicitació ben maca i un calvot (ai, volia dir un amable copet a l’esquena). País!

    Per cert, es pot saber per què el teu bloc s’ha barallat amb mi? L’altre dia em va considerar spam i ara actualitzes post i no m’avisa. Però què li he fet jo?😦

    • Ara me n’adono quant d’important és tenir lectores intel•ligents com tu. Jo no me n’havia adonat dels detalls que expliques de la lectura que has fet de la felicitació.

      Ara ho entenc! És clar, si ell va en cotxe oficial.

      Si, recordo que fa molt poquet un comentari teu va entrar com a Spam (el vaig recuperar i ara el tinc com a fals positiu). Ara han entrat correctament. Pel que fa a que no hagis rebut l’avís, imagino que depèn dels sistema que hagis escollit per a aquesta alerta (n’hi ha varies maneres).

      En tot cas, has de saber que res més lluny del meu ànim el fer-te patir aquestes tribulacions. M’encanta tenir-te per aquí!

  8. És una tudada de diners públics enviar una felicitació com aquesta a tots els ciutadans de Barcelona. En temps de crisi, que inverteixin els diners en altres coses. Vaja, pens jo…

    Bones Festes, Tomàs! Mos seguim llegint al 2011, esper🙂

    • Hola Caterina!

      Coincidim, en a mi també em sembla que “ara no era el moment”. M’agradaria saber-ne el cost d’aquest enviament massiu de felicitacions però imagino que no serà fàcil esbrinar-ho.

      Bé, et desitjo unes molt bones festes. I si, ens seguirem llegint, i tant que si!

  9. El més trist és que això passa a tot arreu. A Tarragona cada any nou pugen els preus del transport públic i de vegades a l’inici de curs ho tornen a fer. Però clar, paga o ves en cotxe.

    • Si senyor…paga i calla.

      Així que a Tarragona també us castiguen amb les tarifes. Imagino que a Tarragona no ha de ser massa fàcil anar amb cotxe i aparcar, oi?

      Aprofito per desitjar-te que passis unes molt bones festes.

  10. Quina tristesa moral que es respira per Barcelona, com a usuari diari del transport públic (metro i FFCC) n’estic fins els pebrots de propaganda “barata” i de servei merdós i en constant decadència i escalada de preus.

    TMB és servei de tercera amb preus de primera i propaganda hipòcrita.

    Bon Nadal i Bones Festes de tot cor (sona cursi, però és el que sento).

    • Hola Miki!

      Ho superarem. Portem uns anyets que ens tenen contents. Entre alguns d’aquí i molts d’allà.

      Jo també soc usuari diari del Metro i malgrat penso que no està malament, em sembla molt car. La T-10 passarà del 8 Euros i el bitllet senzill se’n va a 1,40Euros (per cert, a Madrid va a 1Euro).

      Jo també et desitjo unes molts bones festes. Gaudeix tot el que puguis.

      Ens llegim.

  11. Com el PSC no posi, però ja, a algú més competent a l’Ajuntament ja poden anar dient “Bye bye hasta otro ratito”!!
    El PSC s’ha llençat a fer polítiques antisocials de cap, un veritable harakiri polític!

    • Justament mentre tu feies aquest comentari jo estava en el teu Bloc, comentant el tema de l’Hospitalet. També relacionat amb les polítiques del PSC.

      Un partit que està en una deriva que no acabem d’entendre. Qui està dirigint un partit que hores d’ara sembla una titella. Qui mou els fils?

      Sembla que les Municipals no pinten a Barcelona igual de bé per al PSC que a l’Hospitalet. Les enquestes indiquen que a Barna tindrem CiU als dos costat de la plaça sant Jaume.

Deixa un comentari

