Selecció de Patents estranyes

Una patent és un dret atorgat per un Estat a un inventor. Aquest dret permet al titular de la patent impedir que tercers facin ús de la tecnologia patentada o si en fan, que sigui amb les condicions que el titular hagi fixat.

Aquest monopoli és per un temps determinat, actualment de 20 anys, transcorreguts els quals qualsevol persona pot fer ús de la tecnologia de la patent sense el consentiment del titular.

Hi ha invents que arriben al mercat i d’altres que no. Algunes Patents són realment estranyes i algunes fins i tot còmiques. Vegem-ne algunes:

Casc protector

Es tracta d’un producte dissenyat per als clients de les línies aèries, amb una doble finalitat Serveix de coixí de cortesia i de casc de protecció en el cas d’una aterratge d’emergència.

Sabatilla i telèfon

 L’invent és el que es veu, unes flip-flap amb telèfon incorporat. Se suposa que intenta facilitar el no tenir que portar el mòbil al damunt.

Sistema de respiració

Es tracta d’un sistema de supervivència per a casos com el d’un incendi o per protegir-se de fums tòxics. És un dispositiu de tubs que es submergeixen dins la tassa del vàter i un cop superada la trampa d’aigua arriben a trobar l’aire que hi ha a l’altre costat.

Creu i USB

 És un dispositiu que uneix la Creu Cristiana i la Informàtica. Per a qui li agradi portar una creu, ara en pot tenir una que té una doble funció. La pròpia, sigui quina sigui, i la d’un USB.

Protecció de la pluja

Si no t’agraden els paraigües, aquesta pot ser la solució que esperaves per a no acabar xop els dies de pluja. És una mena de Cortina de dutxa. És plegable i en obrir-la, l’anell superior es desplega i la cortina es desenrotlla. A més, permet treure les mans en cas de necessitat.

Vist això, estic per poser-me a inventar i a patentar alguna cosa!

Anuncis

22 responses to “Selecció de Patents estranyes

  1. La Cuina de l'Eri

    Oh! Com m’he rigut Tomi… Què bo aquest post! Espero no trobar-me mai el primer artefacte en un avió.. per que baixo segur! Petons

    • El millor és no trobar-se amb cap situació en la qual es podés necessitar obligatòriament del concurs d’algun d’aquest invents.

      Hem de pensar en alguna cosa interessant i patentar-la, si més no per constar a la llista d’inventors.

  2. BRU-TAL!! Em quedo amb l’invent per respirar a través del WC!! Ara mateix vaig a fer uns quants bafus per anar entrenant!

    • Jo també crec que en un cas d’extrema necessitat té sentit utilitzat-lo. Bé, jo no en tindria cap mena de problema en provar-ho.

      Aquest sembla un dels pocs que té sentit i utilitat.

  3. Tomàs, sorprenent post i molt entretingut. Deunidó!! i jo que pensava que tots aquells que tenien una patent eren com Deus baixats a la terra. canviarà molt la meva opinió al respecte a partir d’ara. A mi m’ha cridat l’atenció el primer “producte dissenyat per als clients de les línies aèries”. Jo crec que en realitat serveix per tapar-se el cap i no veure res en cas d’imminent tragèdia aèria. Tots sabem que davant de casos extrems de por sempre tenim la necessitat d’amagarnos i aquesta bossa és ben bé per això. 🙂

    • Què bé que t’hagi semblat divertit. N’era una de les intencions. Cada 3 o 4 Posts seriosos intento fer-ne un de divertit per tal de suavitzar i divertir-vos i divertir-me.

      Doncs no, ja veus, tenir alguna Patent no sempre indica que siguis un o una geni. De vegades si, i de vegades no.

      El primer és com molt divertit. Té una lògica però…no me’n refiaria massa.

  4. Jajaja!! Em quedo amb el que s’utilitza en cas d’incendi (vols dir que funciona de veritat?). Segur que ja el coneixes pero has vist aquell invent que és un casc amb un rotllo de paper de vater per si t’has de mocar?? T’imagines els propers anuncis de medicaments…? Bé, potser seria útil per aquell que es costipa cada setmana…
    Per cert, el primer és increible.. diria que gairebé és més fàcil inventar una cosa revolucionaria que una cosa tan inútil… quina imaginació no?

    • Està bé aquest del casc amb el paper higiènic penjant. Serveix també per netejar les ulleres o per superar alguna altra situació més compromesa…Aquest estiu es posarà de moda i veurem tothom amb aquests cascos.

      Es podrien dur papers de vàter divertits (que també n’hi ha).

      Fa un parell d’anys varem estar a Thailàndia en el moment de la grip A. Allà s’ho prenien molt seriosament i pel carrer i pel metro molta (però molta) gent duia mascaretes. Doncs en venien de tota mena, amb fotos, personalitzades, amb dents pintades, amb dibuixos infantils…

      Segur que hi ha gent que s’hi dedica.

  5. Oh my god!!, estic acollonit, però me’n he adonat de que qualsevol pot patentar el que li sembli… això em dóna esperances de patentar el meu paraigües-metralladora, una combinació fantàstica per un munt de situacions quotidianes.

    Si puc votar ho faig pel USB cristià, per “ultra-patillero”.

    • Estic amb tu, això de portar una Creu USB, és fashion total en el món cristià.

      Imaginat, jo gravaré al USB tots els meus pecats i els enviaré per email al mossèn del barri per a que se’l miri i em digui que hi he de fer.

      • Et recomano aquests nous USB amb 32 GB de capacitat, allà hi caben més pecats…

        • Hola Miki, avui he llegit el següent a la premsa: el bisbe Kevin Rhoades prelat de l’Estat d’Indiana (USA), ha presentat un programa nomenat “Confession”. Una eina que per nomes 1,59 Euros et permet enviar-li la confessió per mòbil i ell et contesta amb la penitència que et pertoca.

          He pensat que m’estava quedant molt enderrerit en el món 2.0!!!

  6. Vaig tant de bòlit que la creativitat està sota mínims fins i tot per escriure un comentari: perdoneu. Ops, veig que la memòria encara em funciona: http://www.ted.com/talks/pattie_maes_demos_the_sixth_sense.html és un invent que, em sembla, estarem fent servir dintre de poc.

    • Hola Kuka.

      Gràcies per l’aportació que m’ha semblat molt interessant. Però el que ens proposes és d’un altre món. És de “nivelazo”. En el post estem en lo “cutrecillo”.

      Desestressat!

  7. Gent amb massa temps… i molt poca feina!

    • En a mi m’ha sorprès una mica que es pugui patentar tot. Es veu que si pagues no hi ha problema.

      De fet també es pot publicar un llibre o una cançó que siguin una merda, per tant tampoc m’hauria de sorprendre tant.

  8. AHÀ! AIXÍ QUE ERES TU! Ja sabia que havia d’haver patentat els esborranys. Catxis!

    A veure, dues coses:

    1. Què és un flip-flap? A mi, pel dibuix, m’ha semblat que es tracta d’una navalla multiusos. Si és així, aquest invent no hauria d’estar patentat, sinó que hauria d’estar prohibit. No vull pensar el perill que correrien les meves orelles en atendre una trucada, jo que sempre vaig tan despistadota (aix!).

    2. L’inventor del tub per a respiracions d’emergència hauria de reconvertir l’aparell… sincerament, prefereixo morir a fer-lo servir segons les instruccions estàndar. Se m’acut que es podria posar en contacte amb els inventors del coixí de “cortesia” (!?!) (les línies aèrees pateixen d’una manca de sensibilitat creixent, però això em sembla esgarrifós) i el del paraigua-cortina i fusionar aquestes mostres de creativitat delirant. Jo crec que per aquests dos casos, un aparell que permeti la respiració és un complement més que aconsellable 😀

    • Hola Montse. Ja se que mai em perdonaràs però….si, he estat jo que t’ha fotut les idees. Va ser un mal moment només, estava “sec” i necessitava una font.

      1.- Unes flip-flap, són aquelles sabatilles amb la sola de goma i que a la part superior tenen dues tiretes també de goma que surten dels laterals per confluir en el centre on hi ha els dits del peu, de tal manera que has de posar el dit gros i el següent en aquesta peça de confluència de les tires laterals per d’aquesta manera estirar de la sabatilla en caminar.

      Crec que el nom ve del soroll que fan al caminar. Soroll que es produeix al xocar la sola contra la part inferior del peu al alçar-lo del terra i abans de tornar-lo tirar endavant per fer la següent passa.

      2.- Penso que el respirador té sentit en situacions extremes. El de la cortina es podria fusionar amb el de la sabatilla telèfon i també hi podries portar la creu usb com a complement.

      • Estic fatal. Havia confós el cordó del telèfon amb l’espiral dels llevataps (algun metge entre nosaltres? -preferentment oftalmòleg-).

        En tot cas no sé com han deixat patentar el flip-flap telefònic. Això ja s’ho va inventar fa molt de temps l’Ibáñez (bé, en Mortadelo usava zapatófono i això seria un espardenyòfon, però pel cas…)

        Insisteixo: per extrema que sigui la situació, abans que utilitzar el respirador prefereixo morir. És una qüestió de principis

        • Hi havia una sèrie de la TV, molt antiga que es deia “superagente 86” i ell ja utilitzava un “zapatófono”.

          És que això de patentar no té tant de glomour com jo pensava. Que vols que et digui!

          Si estesis en una autèntica situació de perill i no poguessis respirar ja em diries: Tomàs deixem el tub una estoneta!!!

  9. El que no entenc és d’on treus aquestes idees per a fer articles al Mosaic… m’encanten!

    De tots els invents em quedo amb el primer. El trobo inútil, incòmode i “insofisticat”!!!

    • Hola. Les idees les trec de l’ordinador de la Montse (ha deixat una porta oberta com diuen a les pelis i l’he fotut tots els esborranys que tenia), per això l’altre dia es queixava dels seus esborranys.

      El primer és bo. A banda de les utilitats descrites, també diuen que es pot fer servir de bossa de mà (si prèviament te la treus del cap, és clar!).

Deixa un comentari

