Sol, solet vine’m a veure…. No vindrà per què és meu.

Es veu que allò de “demana i et serà concedit” funciona, si més no amb alguns notaris i en determinats països, o potser serà allò de “Registra’n la propietat i serà teu”

És possible que hagueu llegit la notícia de que una gallega, Ángeles Duran, va anar al notari i aquest va donar fe de que aquesta era la propietària del Sol.

No de la cançoneta del “Sol, solet, vine’m a veure que tinc fred”, no, no, sinó de l’altrament dit astre rei.

La propietària del Sol. Ángeles Duran

La Voz de Galicia, va explicar els fets. La senyora Ángeles Duran, a la foto, veïna de Salvaterra do Miño (Pontevedra), va anar al notari i es va proclamar com a legítima i única propietària del Sol. Segons diuen, el notari després de consultar-ho amb el seu col·legi professional, va procedir a donar-ne fe.

La nova propietària diu que “existeix un conveni internacional segons el qual cap país pot apropiar-se els planetes”, però aquest acord no vincula els particulars.

L’adquisició ha estat per usucapió (que ve a ser una manera d’adquirir la propietat d’un bé mitjançant la possessió continuada d’aquests drets durant el temps que marca la llei), la senyora Duran diu que es va fer propietària del Sol de bona fe, de forma pacífica i de manera  ininterrompuda durant més de 31 anys i que no es coneix en cinc mil milions d’anys cap altre propietari fins la data d’avui.

Aquesta dona és una crack. I si no em creieu, aquí no acaba tot. Resulta que també ha registrat la partitura musical del crit de Tarzan. Si, tal com sona!!!

Està en tractes per vendre els drets als hereus del creador de Tarzan, Edgard. R. Burroughs.

No penseu però que aquesta mena de fal·lera per apropiar-se de parts del Cosmos s’acaba aquí. No, ni parlar-ne.

El xilè, Jenaro Gajardo Vera, va inscriure la propietat de la Lluna el 1954. El tema és similar a l’anterior. El 1967 es va signar un Tractar a les Nacions Unides segons el qual els governs de la Terra no poden reclamar propietat alguna sobre la totalitat o parts de la Lluna. El que passa és que el senyor Gajardo ja l’havia inscrit uns anys abans.

Imatge dels planetes. Propietat particular segon algú

Després del tractat, i argumentant que no diu res respecte d’empreses o de particulars, el nord-americà Dennis Hope, va registrar els planetes del sistema solar.

I encara ha anat més enllà, ja que des de 1980 es dedica a vendre parcel·les de la Lluna i de Mart. Per 19,99 dòlars s’obté un Acre (4..046m2) del nostre satèl·lit i per 22,49 un de Mart. Poca broma perquè viu com un milionari gràcies a aquest negoci.

Tornem però a la gallega propietària del Sol.

Ha declarat que la seva intenció es cobrar un cànon a tothom que utilitzi l’energia del Sol.

Fins aquí a la senyora Duran sembla que totes li ponen. Pensem però en tot el que podria arribar a passar si això anés més enllà del que ja li han permès.

Jo mateix la demandaré quan el seu Sol m’enlluerni, o em cremi la pell o em surti una taca. Potser en alguns països la denuncien perquè no hi ha prou llums solar, o en d’altres perquè els hi crema els conreus.

Per una banda, li ha sortit ja un problema i a la seva pròpia terra. Així el passat 6 de desembre, un veí d’Oleiros (Galicia), la va denunciar a la guàrdia civil en atenció a que ell era l’Administrador de l’Univers conegut, al·ludint per tant, que se sentia perjudicat per la pretensió de la senyora Duran.

L'Univers és meeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuu!!!

L'Univers és meeeeeeuuuuuuuu!

Per acabar, hi ha un fil invisible que uneix a aquestes dues entrenyables persones del nostre món, la seva afició per la política.

Mentre la senyora Duran serà candidata per Ciudadanos en les pròximes autonòmiques, el senyor d’Oleiros va fundar el partit polític Pinol i Arrefino. Què macos, no? 

Per cert, demà registraré el somriure, l’olor del cafè i el sabor del xocolata. Posats a demanar, no?

32 responses to “Sol, solet vine’m a veure…. No vindrà per què és meu.

  1. Ostres, llavors cada vegada que somriem hauriem de pagar-te un canón? I si ric bé uns quants minuts, també em costarà??

    • No tinc pensat cobrar pels somriures sincers, solament per tots aquells falsos que em fan tanta ràbia quan els veig.

      A més, en a tu, sempre et quedi dir que ets comentarista del meu bloc i a partir d’aquí ja no hi ha cap mena de cobrament!

  2. La Cuina de l'Eri

    Hola Tomàs,
    Ho sento però m’he avançat i el sabor i aroma de la xocolata (en totes les seves varietats) la vaig registrar fa uns mesos..
    Està clar que hi ha molta gent que no té res millor a fer.. no té amics i família que li diguin alguna cosa en aquesta senyora??
    No ho sabia i m’he quedat de pedra quan ho llegia. Molt bé!!!

    • Bé, ens veurem als Tribunals. Ens trobarem litigant, com fan aquests de T5 tot el dia.

      Com a molt, estic disposat a cedir en la xocolata blanca. Pel que fa a les altres…mato.

      Si, el tema és sorprenent perquè no és habitual que aquestes coses passin de ser un acudit, però aquesta societat en la que vivim és estranya.

  3. Quan vaig llegir aquest post em vas deixar de pedra… apropiar-se del Sol! Mare meva, hi ha gent que te imaginació… si finalment l’especie humana habita en algún planeta potser ja hi haurà algú que en tingui la propietat i vinga.. a pagar!!

    Per cert molt bo el títol del post m’ha fet riure molt!!

    • Hola Born,

      Doncs mira, no sabia quin títol posar. No volia posar alguna cosa sosa i directe i vaig pensar en això, però no he deixat de pensar que potser no era el més adient o que no s’entendria la intenció. T’ho agraeixo.

      Pel que fa a la cobdícia, n’hi ha molta, arreu i de tots colors. Una mica per això vaig posar el gollum. Fins aviat.

  4. estem bojos.

  5. Havia de ser de Ciudadanos tu, deu ser que “de casta le viene al galgo”, perquè quina colla que formen tots plegats!

    Estic pensant en alguna cosa que em pugui fer ric inútilment. Perquè podria declarar-me amo i senyor de l’atmosfera? Cobrar per respirar estaria bé…

    • Estaria bé, però segurament és massa tangible encara que no ho sembli.

      Pensa només en les bronques que t’engegaríem quan l’atmosfera no fos prou neta, ho quan portes pol•lució o dugués fang o pols en suspensió. Ni que dir, quan amb un accident com el de Japó, l’atmosfera transportés partícules radioactives…

      • En aquest cas us denunciaria a tots per embrutar la meva preuada atmosfera!

        • Ja veus, quan hi ha tants propietaris comencen les trifulgues legals.

          Al final ens passaria com a tots aquests “cantamañanas” de TV5 que donen més feina als jutjats de la plaça Castilla que la resta del país.

  6. El comunisme té molts defectes, però no els que té aquesta senyora. De 200 anys cap aquí (o més) anomenem evolució a tenir propietats, i dependre de posesions per a ser el més fort de la jungla mentre abans, evolució era sobreviure una generació més.

    Si en un comentari anterior he llegit que algú diu: -m’hi pixo, jo afegeixo que m’hi faig popó!!

    • De fet, sembla que hi ha unes ànsies desmesurades en algunes d’aquestes persones d’atresorar possessions que no estan a l’abast de la resta dels humans. Pot ser un afany de notorietat o unes ganes increïbles de guanyar diners d’una manera fàcil.

      Entre el vostre comentari i l’altre que esmentes, els heu deixat per a una bona dutxa!

  7. ajajajaj brutal!!!
    Doncs jo em proclamo en aquest mateix instant propietari de Venus i de l’anell de Saturn!

    • Bé, has tirat per planetes i no per intangibles. Curiós!

      Porta compta que Saturn té més d’un anell, córrer a quedar-te amb tots, en cas contrari tindràs veïns d’anells.

  8. Mare meva! N’hi ha que tenen idees molt rares. HAvia sentit part d’aquestes històries, però semblen d’acudit.

    • Certament ho semblen però són notícies, no rumors.

      El paio que ven parcel•les a la Lluna és ben real i les cobra en diners molt reals.

      Aquest món nostre és molt sorprenent.

  9. Jo ja tinc registrades les migdiades i el sorollet que fan els gats quant els acaricies i els hi agrada molt.

    • Bé, semblen molt bones eleccions.

      En a mi en particular m’agraden les dues que esmentes.

      Anem escollint, als darrers els hi quedaran les escorrialles

  10. Hohohoh!! Però quina poca feina que té la gent…o que llestos que són. Estan penjant del fil entre la senyora de “Las manzanas cómo se acuestan para tener manzanas” de l’APM i el creador de Facebook, no sé si estan sonats o busquen un negoci que els faci milionaris… De totes maneres fan riure.
    Pobre de tu que iniciis res per posseir la xocolata, és meva tota ella, el meu tressssssor!!!

    • En a mi també m’agrada molt la xocolata, però molt, molt. Crec que has arribat tard, ja l’he inscrit. Ja parlarem.

      Bé, prefereixo mil vegades el creador de Facebook que la nova propietària del Sol.

      Et deixo, vaig a buscar una mica de xocolata, ara que és meeeeevaaaaaaa!

  11. Ho vaig llegir!!!!
    Però encara ha d’anar al registre de la propietat, i allà diuen que el registre de Espanya no té compètencies en el sistema solar.

    No crec que això acabi en res, però segur que sí aconsegueix aprofitar altres idees, com la del crit de Tarzàn. A mi em dòna una mica de pena que siga possible que una persona se aprofite de les coses només perquè l’autèntic propietari no se li va ocorrer registrar-les. No m’agrada l’enriquiment d’aprofitats que no creen ni aporten res, només són com paràsits.

    • Gràcies per l’aportació Chus.

      Aquestes coses semblem bromes d’un altre món. Com dius, una colla d’aprofitats que intenten treure’ns diners i notorietat de coses que semblen absurdes i que no haurien de tenir cap ressò, però que el tenen per la part friki que el tema de pers is té

  12. Que fort. Ara no sé si al·lucinar més per la senyora o pel notari. Va, em decideixo per al·lucinar amb el notari; de fet, les afiliacions polítiques que té la propietària de la bola de foc expliquen moltes coses (i això de cobrar un cànon… deu tenir una foto de la Sinde en un altar amb espelmes i encens, oi?).

    Pel que fa a l’il·luminat que ven parcel·les en la lluna, em recorda una mica el cas d’un capellà que venia parcel·les de cel; es veu que així els parroquians traspassaven amb certes garanties. Amb tot, no sé de què ens sorprenem: si el clan Ruiz Mateos ha estat capaç de vendre accions, què no podem esperar de la credulitat del personal!

    • Has estat molt fina amb això dels Ruiz Mateos!

      Estic per comprar-me una parcel•la d’aquestes, total per menys de 20 dòlars tens un lloc ben tranquil, l’únic problema és el transport, però a la que això engegui, serà com agafar el metro. De fet m’han dit que la línia de llançadores estarà enllestida abans que la línia 9 del metro i que l’ave fins a França, i jo m’ho crec.

      Així i tot, una bona parcel•la de cel també és temptadora. No, esperaré que venguin parcel•les de l’infern.

  13. Ja m’havien dit a casa! =:o) Què es farà càrrec també de la variació solar que contribueix per l’escalfament global!? Ah, si registres els somriures per tu, registra les mirades per mi, d’acord!? Entesos!? Vols que siguem socis d’ara endavant tu i jo!? Ep, compta que la gent mira més que somriu, eh!?

    • Si, mirem més, però m’agraden més els somriures. Malgrat que les mirades ja estan prou bé també.

      L’escalfament, els raig V, les erupcions solars…Tindria feina si això anés de veritat. Jo li demanaria que me l’apagués quan no em vingués de gust.

  14. El que em sorpren no és que els deixin registrar coses que òbviament no pertanyen a ningú, sino que a més se’ls doni algún tipus de credibilitat!
    Bastant penosillo tot plegat.
    D’aquí poc algú registrarà la parla humana o l’aire que respirem

    • Tens raó.

      Si registres l’aire, passem unes ampolletes!

      Doncs encara que ens sembli mentida el paio que ven parcel•les de la Lluna ha fet un gran, gran negoci amb el tema.

  15. M’has deixat ben acollonit, però m’apunto a demandar a aquesta penques per tot el mal que fa el Sol, i a poder ser amb caràcter retroactiu.

    I a sobre de Ciudadanos, quina perla!

    Com diu un bon amic meu, m’hi pixo!!

    • Estem d’acord. Hi ha gent que és tant especial que es passa!

      Hi ha una certa moda en atorgar-se la propietat de coses insòlites. Hi ha qui en fa diners d’això.

Deixa un comentari

