Mosaic fa 1 any. Un pastís per celebra-ho

Avui fa un any que vaig penjar el primer post en el Bloc.

He gaudit molt d’aquest primer any. Quasi bé tot han estat satisfaccions. Una de les coses que més valoro és que us vingui de gust entrar i comentar. És un luxe.

El Bloc enganxa. Hi ha moments de feina en que es fa una mica feixuc mantenir-lo, si bé, a la vegada, trobar coses que dir és un estímul intel·lectual interessant.

He procurat mantenir un ritme d’un post cada 3 o 4 dies. En total han estat 107 posts sobre temes molt diversos, ja sabeu que aquest no és un Bloc temàtic.

Gràcies als i a les que em visiteu i de manera especial als i a les que comenteu, aporteu i proposeu.

Un record especial per a les primeres persones del meu entorn que em varen acompanyar en els principis, així com per a la primera blocaira externa que em va deixar un comentari des de Born to Run. Quan vaig rebre aquest primer comentari, pensava que havia entrat en un bloc que no era el meu. És cert.

He volgut celebrar aquest primer aniversari amb un post diferent a tot el que he fet fins ara, una recepta, en aquest cas d’un Pastís de xocolata de colors, que ha quedat tal i com el veieu a les fotos.

Pastís de celebració del primer aniversari de MosaicIngredients per a la base:

  • 85 grams de galetes “Digestive” o tipus similar
  • 50 grams de mantega pomada
  • ½ cullereta de cafè de canyella (o altre aromatitzant, al vostre gust)

Ingredients per a cada color de xocolata:

Negre

  • 250 grams de xocolata negra
  • 200 ml de llet
  • 200 ml de nata líquida
  • 1 sobre de quallada

Blanca (base per fer-ne els colors)

  • 225 grams de xocolata blanca
  • 200 ml de llet
  • 200 ml de nata líquida
  • 1 sobre de quallada
  • Colorant al gust (segons el color que vulgueu aconseguir)

Detall del pastís d'aniversari

Preparació per a la base:

Esmicolar les  galetes i barrejar-les amb la mantega pomada. Afegir la canyella i triturar fins que quedi una massa homogènia. Passem aquesta mescla a un motllo que es pugui desemmotllar. Posar a la nevera i reservar.

Preparació de la crema de xocolata negra:

Posar en un cassó, a foc suau, la nata líquida, la llet (en reservarem una mica per al pas següent) i la xocolata. Anem remenant fins que la xocolata es dissolgui, procurant que no prengui el bull.

Amb la llet que hem reservat, dissolem la quallada i la posem a la mescla anterior. Anem remenant sense parar, entre 7 i 10 minuts, fins que veiem que comença a espessir una mica. No ha de bullir.

Passem la mescla al motllo que tenim preparat i posem a la nevera per a que qualli.

Ja tindríem la primera capa del pastís

Preparació de les cremes de xocolata de colors:

Procedim igual que hem fet amb la xocolata negra. Ara utilitzem la xocolata blanca i li afegim el colorant desitjat abans de posar-hi la quallada, fins trobar el punt de color que volem aconseguir.

Notes:

Aquestes cremes quallen molt ràpid, per tant, quan acabem el procés de la primera capa, ens hi podem posar a fer la segona, que mentre, ja haurà quallat.

Per assegurar que no es faci cap forat a l’anar abocant una capa calenta al damunt de la que està freda, posem una cullera sopera i anem tirant la mescla per sobre amb cura i ho anem repartint.

El mateix pastís en un got

Amb aquestes quantitats surt un pastís com el de la foto més 4 o 5 gots, dependent de la mida.

Aguanta molt bé a la nevera 3 dies tapat amb film o amb paper d’alumini.

Que aprofiti!!!… i ens seguim llegint.

28 responses to “Mosaic fa 1 any. Un pastís per celebra-ho

  1. Moltíssimes felicitats!

    Jo no em passo tant com vull per este petit racó tan interessant, però sempre que hi puc llegeixo el que ens contes. La majoria de cops em treus un somriure.

    Quin pastís per favor! Per deixar als convidats amb la boca oberta. Apuntat queda per si un dia trobo colorants sense gluten, que em costa trobar=ne.

    • Moltes gràcies Bajoqueta, sempre ets benvinguda.

      El teu altre bloc, com a Glutoniana, és una passada. Conec persones que tenen blocs de cuina i els demanaré si saben de llocs on hagin vist colorants sense gluten i si en trec alguna cosa t’ho faré saber.

      Per cert, recordo que vares ser de les primeres blocaires en entrar al meu bloc i deixar-me un comentari!

      Ens llegim!

      • Moltes gràcies! És que fa temps que tinc unes receptes pendents, com els cupcakes amb fondant, i no en trobo. Els de Vahine que venen als supermercats no està gaire clar si ho són o no… Tinc pendent de pujar a Barna quan em trobi millor, segur que per aquí dalt a algún lloc hi han🙂

        • El fondant és molt interessant. Ho dic perquè he vist coses fetes amb fondant i semblen com irreals, de mendida. M’agrada molt tot el que es pot fer amb fondant.

          M’ho miraré i ja et diré si esbrino alguna cosa.

          I espero que molt aviat et trobis millor.

  2. Moltes felicitats, moltes felicitats, et desitgem tots Tomààs que t0ho passis molt bé!!! (versió de l’aniversari feliç que es canta a casa meva!)

    Per molts anys!! És un honor ser comentarista i visitadora habitual! (consti que últimament vaig sempre tard perquè som a final de curs i hi ha mooolta feina!) Et desitjo que continuis amb els teus reptes intelectuals que ens ajuden a ampliar la nostra cultura amb aquests temes tan curiosos que tries!
    – VISCA EL MOSAIC..
    – VISCAAA!!

    • Molt amable…., massa…, que després no estic a l’alçada.

      Jo gaudeixo del bloc i de vosaltres. És un petit luxe.

      Visca nosaltres!

  3. MOLTES FELICITAAAAAAAAAATS!!! Endavant, ets un desl blogs més interessants en català ara mateix!

  4. Tomàs! Arribo el dilluns, entro al teu blog i que hem trobooo??? Q t’has fet un any més vell! Bé, tu no el teu blog… i a sobre ens ensenyes a fer un pastís d’aniversari (una crueltat tenint en compte q encara no he esmorzat i que em sembla q a la cuina només hi ha un tros d pa sec). És oportunista dir que el barça et va fer un gran regal aquell dia (però ho dic!).
    Em complau veure que tinc l’honor de ser recordada com la primera “comentarista” del teu blog, recordo que dubtaves en com batejar el teu blog. Al final la vas encertar, doncs ha sigut un gran mosaic on has tractat de temes molt diversos i on has rebut un bon munt de comentaris diferents. Sempre es interessant llegir els teus post perquè normalment et descobreixen coses que no coneixes i que són curioses i interessants i et donen peu a opinar. Espero q no et cansis d’escriure i no se t’esgotin els temes perquè has creat un gran blog i els que hi entrem el gaudim molt, sempre tens una paraula per tots i sempre llegeixes els posts dels altres, aprecio molt tots els comentaris q em vas deixar en el meu i tots els que em segueixes deixant per l’altre “línia”.
    A seguir complint anys!!!🙂

    • Hola Gemma,

      Si, vaig pensar en fer alguna cosa diferent per celebrar el primer aniversari…, i que millor que un pastís.

      És clar que et recordo i trobo a faltar els teus Posts. He procurat combinar temes seriosos amb temes trivials i amb d’altres de personals. És una idea. El tenir un bloc que no té un tema en particular em permet ser molt canviant. Això també és un risc, perquè moltes persones busquen una línia “editorial” en els blocs i en canvi en aquí a l’entrar no saben exactament de que anirà el nou post.

      Sempre intento personalitzar les respostes als que s’han pres l’interès d’entrar i de comentar. Mentre pugui fer-ho, ho faré.

      Si, el Barça va ser la cirereta a l’aniversari i al pastís.

  5. Enhorabona pel primer any! espero que en vinguin molts més i sobretot que la qualitat no baixi!

  6. La Cuina de l'Eri

    Hola Tomi,
    Amb aquest post ens has descobert algunes coses més teves: Ets del Barça, t’agrada la xocolata i que la cuina no és un espai desconegut per a tu.
    Enhorabona per aquest gran recorregut que has fet en un any. Entrar en el teu bloc és aprendre i passar una bona estona.
    Et felicito també per què un bloc dona feina, també moltes alegries, però no deixar d’ocupar un temps que sovint has de replegar d’on sigui i tu ho has fet amb constància i sense perdre l’essència del que volies fer quan el vas obrir.
    Un bloc es pot fer gran (en visites, posts, etc. ) ser conegut, però per mi, el que més l’enriqueix són els seus comentaris. Pocs o molts, tant se val, el més important és que sigui participatiu, i el teu ho és.
    Acostumo a comentar tard, per manca de temps, però també per què m’agrada molt llegir els comentaris de les persones que et segueixen. Deixa’m doncs, que també les feliciti a elles per a les seves brillants aportacions.
    A continuar així!!!!! petons

    • Gràcies Eri. Per cert, deixem dir-te que va arribar més tard que jo en això dels Blocs però “lacuinadeleri” està arrasant. Felicitats.

      Si, el bloc m’ha donat feina, però encara m’ha donat més satisfaccions.

      He aprés dels i de les que hi entreu. El que més m’agrada és la participació. A més, alguns dels que hi entren, fins i tot em demanen que parli sobre tal o qual cosa. Agraeixo molt la llibertat que senten tenen per fer-ho, però també és una responsabilitat.

  7. Enhorabona! Però no et fa por menjar un pastís tan colorat?😀

    • Gràcies AsHe,

      No, no fa por. Bé, en tot cas per les calories, això si! Volia alguna cosa amb colors per donar una mica d’alegria.

  8. Ef un baftif efdubendu. Dé una binda imbdefionand. Ai garam de Tomàf, a fobre gue efgdiu unef gofef indedefandífimef fab güinad… bedò ia efdàf gombfomef, oi? Megàfum!

    Ai, perdona, és que la salivera que m’ha agafat en veure el pastís m’ha caigut a sobre del portàtil i se m’ha cortcircuitat el teclat. Ja està, ja l’he eixugat😀

    Doncs això: que en siguin molts més, que si escriure t’enganxa llegir-te ja “ni te cuento”, i que vaja regalet d’aniversari vas tenir ahir amb els nois d’en Pep (sisplau, no em diguis que no ets culer, eh, no m’ho diguis!).

    Ep, però si tenim pastís bé haurem de tenir cançó, oi? No sé d’on he tret que t’agraden els gossos, així doncs he triat aquesta (també havia buscat la de la Marilyn, però tenia una qualitat d’imatge pèssima). Espero que t’agradi… el gosset de la dreta és funcionari (hahahah!). Moltes felicitats!!!

    • Gràcies per tot Montse. Un luxe.

      M’ha agradat molt el vídeo, gràcies de nou. Saps que m’agrada moltíssim passar per casa teva.

      Pel que fa al Barça, si tornes a mirar el post, trobaràs que a les primeres línies hi ha el blau i el grana. Ahir hi vaig pensar i vaig fer aquest subtil detall.

  9. Moltes felicitats Tomàs! I endavant amb la teva constància i amb les ganes d’escriure sobre temes tan diversos i interessants! Tens un públic molt participatiu i és una de les coses que “t’envejo”. Això i la feinada que fas per a cada un dels posts. L’enhorabona i per molts anys! Ah, i quina pinta aquest pastíssss!

    • Bé, primer de tot gràcies Carme!

      Coincidim, el millor els i les seguidores.

      Has canviat el gravatar amb el qual et veiem. És maco aquest. També he vist que ets molt activa a Facebook. ens llegim.

  10. Congratulations! Ho estàs fent molt bé. Sempre trobes temes interessants i sorprenents. I encara que no deixem comentaris a cada entrada et seguim fidelment. És un plaer llegir-te!

  11. Has triomfat Tomàs, de veritat, amb un any has fet un blog viu, amb un munt de comentaristes i amb grans posts.

    Moltes felicitats, per molts anys i no et cansis mai d’escriure, els teus fans t’ho demanem.

    Salut!!

  12. Feleicitats Tomàs! per mi també és una manera de gaudir el fet de seguirt-te i llegir-te, de fet ara ja espero el teu post a cada 3 o 4 dies. Ànims per seguir endavant . No se com ho dieu al teu poble, però al meu, a la gent que es fa un pastis com el teu en diem llèpols! ( ho dic des de la enveja de qui està eternament a dieta)

    • Hola Pau i gràcies,

      Jo també m’ho passo bé a casa teva amb el teu estil personal i intranferible. Un estil que no deixa ferits!

      Això de Llèpol no ho coneixia, jo en diria Llaminer.

Deixa un comentari

