Teniu bones relacions amb el vostre coixí de dormir?

Sou dels i de les que dormiu bé amb qualsevol classe de coixí?

Sou dels que quan marxeu de viatge us endueu el vostre coixí, o busqueu hotels que ofereixin el servei de poder escollir entre diversos tipus de coixí?

O sou dels que dormiu sense coixí?

Un coixí per dormir mentre t'abracen

Jo no soc massa primmirat en aquest aspecte, però he de reconèixer que segons el tipus de coixí dormo millor o em costa més. De fet, prefereixo els coixins entre durs i mitjans pel que fa a duresa. Aquell coixí que quan hi deixes descansar el cap s’enfonsa del tot no és pas el meu preferit.

Per aquells que no saben on posar el braç

Els entesos diuen que el coixí ha d’assegurar que les vèrtebres cervicals i dorsals formin el mateix angles que quan estem de peu. Així mateix, desaconsellen dormir sense coixí per evitar contractures.

Segons la forma de dormir s’aconsella un tipus o un altre de coixí. Així veiem que:

  • Per dormir de costat: caldrà un coixí ferm quant a duresa i gruixut d’amplada.
  • Per dormir de boca cap amunt: caldrà un coixí ferm i d’un gruix intermedi.
  • Per dormir de bocaterrosa: caldrà un coixí tou i prim.
  • I si ets dels que es mouen i canvien de postura: caldrà un coixí mitjà pel que fa al ferm.

Dificil dir alguna cosa pel que fa a aquest coixí

Uns altres aspectes que hem de tenir presents a l’hora d’escollir coixí són les fundes, al gust de cadascú i pels al·lèrgics les antial·lèrgiques. També és molt important el farcit. Tenim farcit de plomissol, ploma, làtex, viscoelàstica, fibres de poliester…

Dit això, entrem en d’altres terrenys menys coneguts (almenys per mi) del món dels coixins.

A les fotos heu pogut anar veient un seguit de coixins especials. És allò de contra gustos…

Coixins especials per embarassades

Sabeu que hi ha coixins especials per a les embarassades? Doncs n’hi ha de tres tipus bàsics, els en forma de J, en forma d’U i en forma de C.

Així, la dona embarassada pot dormir de qualsevol costat o d’espatlles, mentre segueix rebent el recolzament i l’elevació del cap per a la seva comoditat.

Els coixins japonesos Dakimakura

Un cas especial ens ve, com no, del Japó. Són les Dakimakura (coixí per abraçar-t’hi). Venen a tenir l’alçada d’una persona i acostumen a comprar-se amb fundes personalitzades amb el teu personatge preferit dels manga.

Ja veieu que el tema dels coixins dona molt de si. Des dels diferents tipus de coixí en funció de la duresa, el gruix, el tipus de farcit, el tipus de funda. Passant pels coixins especials per embarassades, els estranys i els Dakimakura.

Per dormir sobre la ma però d'una manera especial

Tot un món.

Si us ve de gust podeu contestar alguna o totes les preguntes del principi i dir que penseu dels altres tipus de coixí que hem pogut veure.

26 responses to “Teniu bones relacions amb el vostre coixí de dormir?

  1. Jo som de les de cap coixí, sinó m’aixec amb mal de cap. Només utilitz el coixí per la migdiada i quan estic malalta. Cada persona és un món
    i

    • Com dius?

      Ens segons quines ocasions si, i en segons quines no! Això és el colmo de la sofisticació.

      Ja tens raó quan dius que cadascú som un món.

      En els comentaris que heu deixat a aquest post, hem vist opinions i gustos molt diversos. M’ha encantat la vostra participació. En petites coses, com aquesta, és on veiem que som molt iguals i a l’hora molt diferents pel que fa a l’ús de les coses més quotidianes.

  2. Hola Tomàs! quant de temps…!
    Jo amb qualsevol coixí ni parlar-ne… pel q fa a dormir sempre de costat, arronsadeta i ven abrigada..! sí si, fins hi tot a l’estiu (a casa meva se’n foten prou), és superior a mi, no puc dormir si no estic ben embolcallada amb una manteta..!
    El meu coixí no te’l sabria definir… ni molt dur ni molt tou, el que sí que m’agrada esq siguin alts, no molt però no m’agrada que el cap et quedi massa amunt.

    Ara q amb els casos q has explicat em sembla q no sóc de les més exigents..:!

    • Hola Gemma (les coses són així: avui he pensat en fer-te un email, per allò de que fa temps i perquè demà tenim un RM-Barça. Què ens vagi bé!),

      Entenc doncs que ets de les patidores amb els coixins. No tot et van igual de bé. En a mi també em passa. De fet, i pel que dius de l’alçada, si dorms de costat, el coixí hauria de ser prou alt com perquè entre el coll i el matalàs, l’espatlla tingués l’espai just per a la teva comoditat i per no contracturar l’esquena o el coll.

      Pel que fa a les diferents maneres de dormir, en vull parlar en un post que faré un dia d’aquests.

      No, no ets de les més exigents, ni dels o de les més patidores.

  3. Ostres, crec que mai m’ho havia plantejat! Des de que dormo amb parella m’he adaptat a dormir amb un coixí doble i bé, no està malament!

    • Has tocat un tema que estava esperant que algú nomenés. El tema dels coixins dobles, front els individuals.

      Pel que dius, en a tu t’està bé el doble. Jo en canvi prefereixo els coixins individuals, ja que em permet moure’l i girar-lo al meu gust.

  4. El coixí no és un problema, el que és un problema és l’ausència de coixí en el meu cas

    • Bé, pel que sembla, una majoria prefereix dormir amb coixí.

      Ara bé, tu estàs en el selecte grup de les que no els importa-molesta que el coixí sigui d’un tipus o un altre. Tota una sort o bé, tota una evolució adaptativa.

  5. Jo no tinc cap problema amb el coixí, mentre no sigui de roques… Crecq eu ja tinc prous preocupacions i coses al cap com per haber-me de preocupar de duresa, forma, fundes, i un llarg etcètera, pel que veig. Has fet una bona feina d’investigació. Estic segur que n’hi ha per fer molts més posts.

    • Tal i com dius, amb el tema dels japonesos ja n’hi havia per un post individual.

      Sempre és millor no haver de dependre de temes com aquests i que tan et doni un coixí com un altre, el que passa és que és difícil controlar aquestes coses.

  6. Uff jo tinc problemes amb tot el tema anar a dormir jajajaja. Avui mateix porto desperta des de les 6 del matí😦

    Si que és cert que se pot arribar a dormir malament si el coixí no és bo. Jo m’he acostumat al meu llit, però també com dormo en diferents llits he aprés igualment a dormir-me. El poc rato que dormo clar🙂

    • El que dius és que malgrat no ser una persona amb la capacitat d’una marmota per dormir, has arribat a desenvolupar una capacitat d’adaptació i de paciència suficientment eficient com per dormir en condicions diferents a les habituals.

      En a mi el que més em costa d’assimilar és el canvi de coixí, sobretot si entre l’habitual i un altre les diferencies són importants.

  7. Ostres!!, jo dormo com el del braç estirat!!!. A part d’això de manies poques amb els coixins…

    • Doncs ets dels que tenen sort. Que es necessiti un coixí determinat no deixa de ser una murga.

      Pel que fa a la manera de dormir, ja tens regal que demanar pel Nadal.

  8. Que me n’alegro que el meu coixí sigui duret, perquè dormo de cap per amunt! I que això de les embarassades ho domino bastant, ara que en tinc pel voltant, i es que es veu que segons com et poses t’ofegues, i si et poses de cantó segons quina mida té la panxa estàs molt incòmode! AAI, quin món el dels embarassos…i el dels coixins!! Per cert, el coixí manga m’ha recordat una mica una nina inflable…amb bon gust, no?? Deu ser inevitable tenir somnis eròtics abraçat a aquest coixí…

    • Hola, ben retrobada,

      El teu és doncs el comentari d’una persona contenta amb el seu coixí. Quina felicitat més gran!

      El món dels embarassos és inescrutable.

      Una bona part de les vendes d’aquests coixins japonesos sembla que han de tenir aquesta finalitat, però no m’atreveixo massa a assegurar-ho ja que els japonesos són (per a mi) també inescrutables.

  9. Doncs jo em dormo amb qualsevol coixí, però si que és veritat que si és molt flonjo em molesta bastant. En els avions en viatges llargs, sempre m’enduc un coixí per que els que et donen no serveixen de massa.
    El que no s’inventin aquests japonesos… però ja va bé, així podem riure una estona de les seves idees. I segur que aquests coixins tenen molt d’èxit oi?

    • Jo tampoc suporto els que són massa tous, tinc la sensació que el cap s’enfonsa. En els avions jo no acostumo a dormir ni massa, ni massa bé. No he anat mai en una first class o similar, però en turista no puc dormir.

      Pel que sembla si. Hi ha empreses que es dediquen exclusivament a fer les fundes, amb models prefabricats o sota la demanda que els facis, és a dir, els poden personalitzar.

  10. jo soc d’aquells que alhora de dormir la parella lo mes lluny possible, però el coixí ben abraçat ^^

  11. Jo també sóc especial…Si vaig a casa d’amics, pares…m´enduc el coixi…I si no hi ha més remei m´aguanto. Respecte a la selecció de coixins en els hotels una vegada a Màlaga vaig voler un de plomes i ja no en quedava! Per tant, tan rareta no sóc.
    També m ´han explicat truquillos com el de posar una tovallola doblegada a sota del coixi si el trobes massa tou. Així s´eleva….En fi.

    • De veritat? Si que sou sofisticats!

      No, no és raresa. Això d’escollir coixí ja és un servei que comença a ser habitual en els hotels. Això vol dir que hi ha demanda.

      Dona, això d’elevar el coixí i/o fer-lo més ferm ja va bé de saber.

      Crec que no he provat mai un coixí de plomes però pel que he llegit és dels que dona calor i si es té al•lèrgic millor no provar-ho.

  12. La veritat és que no tinc gaires manies amb el coixí i tots m’estan bé.

    Això dels coixins per a les embarassades és utilíssim en els darrers mesos d’embaràs: jo anava a dormir que semblava un maharajà (ai, quin mal de lumbars només de recordar-ho!). Tanmateix, per la foto juraria que és el mateix coixí, però en diverses posicions (tot i que dels fabricants es pot esperar qualsevol cosa per vendre).

    Per cert, no és per res, però els japonesos estan fatal, fatal, FA-TAL!!!😀

    • Doncs quina sort. Jo en alguna ocasió he mal dormit per culpa del coixí.

      Vaig trobar moltes més fotos de coixins per embarassades, n’hi ha d’espectaculars. Imagino que qualsevol cosa és benvinguda quan una està que ja no es pot moure amb facilitat i tot li fa mal.

      Hi ha coixins més grans encara que els de la foto. Alguns donen tota la volta a la persona (són en forma d’U). És com si t’embolcallessin.

      Els japonesos són fantàstics. Tenen una cara molt severa, seriosa i una altra increïble, sorprenent.

  13. Jo quan viatjo m’enduc el coixí, el matalàs, el somier i la manteta; com el Linus, però amb sèrio.

    • No m’ho puc creure. És cert? Això és allò que es diu afecció.

      Conec un grup que quan anaven de càmping s’emportaven fins la tauleta de nit. També és coixins, és clar!

Deixa un comentari

