Articles per a Dones. Realitat o publicitat?

Quasi el 80% de les compres són efectuades per les dones. Compren per a elles, per a la llar, per als nens i, en ocasions, per a les seves parelles. Els especialistes saben que les dones conformen el segment consumidor més gran i més actiu.

En el post, tractarem dels articles que es fabriquen dirigits especialment a les dones i d’aquells que ja existint per als homes, s’adapten o es dupliquen per a les dones.

Quan una marca identifica una necessitat de gènere, posa en marxa la maquinaria de creació del producte que cobreixi aquesta necessitat.

Els experts en màrqueting i publicitat, procuren segmentar la població per tal de tenir diferents targets (públic objectiu) als que dirigir-se. A més fragmentació, més negoci.

En aquest sentit és en el que procuren diferenciar productes, que de vegades són els mateixos, per a homes i per a dones.

Veiem alguns exemples que van més enllà de la roba i les sabatilles esportives:

Ampolles d'aigua "per a dones"

Gatorade a tret al mercatla Fitline Water, dirigida especialment a les dones. Les característiques del producte són: Cero calories, amb antioxidants, vitamines C i E afegides, sense conservants i amb electròlits que garanteixen una bona hidratació.

Està disponible en tres sabors: mandarina, jamaica i poma. Es presenta en una nova ampolla de 500 ml amb disseny ergonòmic i el tap s’obre amb facilitat.

Volvo, tenint present que als EEUU el 54% del seus compradors són dones, ha fabricat un cotxe pensat per a elles, el Volvo YCC1, seguint les indicacions de 5 dones de la organització.

Cotxe fet i pensat per a Dones

El vehicle facilita l’accés i la sortida amb una porta en forma d’ala de gavina i fent que el seien de la conductora i el volant es desplacin. Si es porten les mans ocupades, amb el comandament a distància es pot desbloquejar i que la porta s’obri automàticament.

S’ha habilitat un espai entre els seients davanters on deixarla bossa. Peraixò, han desplaçat el canvi al volant i el fre de ma electrònic està integrat en el panell frontal.

El neumàtics són anti punxades. El cotxe, que aparca automàticament, comprova abans que el vehicle hi cap en el lloc escollit.

Fulles d'afaitar per a Dones

Les fulles d’afaitar per a dones, normalment es diferencien de les dels homes en el color, en la forma més arrodonida i en que incorporen uns coixins amortidors per fer més suau l’afaitat. Alguns models incorporen bandes amb aloe vera per calmar la pell.

La darrera venus breeze incorpora un mànec ergonòmic i una banda de gel amb oli de coco i advocat que, diuen, fa fins i tot innecessari l’ús del sabó.

Vi per a Dones en ampolles amb forma d'ampolles de parfum

Essentia Vitae de les bodegues Mazzetti d’Altavilla (Itàlia), ha creat uns vins dirigits al mercat femení presentats en ampolles com les de perfum. Hi ha tres varietats diferents: amb aroma de gessamí, de rosa i de violeta.

El dissenyador de Philips, diu que crear un mòbil per a dones no és fer-lo de color rosa, sinó tenir en compte que les dones acostumen a utilitzar arracades i si la pantalla tàctil és massa sensible poden produir-se problemes al parlar. També ho seria que la pantalla es rallés fàcilment amb unes ungles llargues…

Telèfon mòbil dissenyat per a Dones

El nou Philips Pearce té una estructura flexible i una bateria de llarga duració que es pot recarregar en només 30 segons.

El paper de les dones ha canviat. Tenen més diners, independència i capacitat de compra, i prenen moltes de les decisions relacionades amb les compres.

Quan el mercat es dirigeix a les dones, aposta per games cromàtiques càlides i per formes més orgàniques. Les arestes i els colors foscos, criden més l’atenció dels homes.

En un mercat en el qual hi ha cada vegada més productes dirigits a les Dones, cal preguntar-se si hi ha tantes diferències entre Dones i Homes com per duplicar tots els productes.

Per acabar, us deixo una frase que sobre la publicitat he trobat:la Publicitat Comercialno està orientada al canvi social. Fou creada per vendre més.

20 responses to “Articles per a Dones. Realitat o publicitat?

  1. Se suposa que si hu ha tantes diferències és perquè estan estudiats, de tota manera tot i que pot sonar tòpic en general elles són més subtils que nosaltres i per això observen millor la diferència.
    Bon nadal!

    • Segur què,com dius, tot està estudiat. El que no veig tant clar és que hi hagi tantes diferències a l’hora de la veritat. El que passa és que crear un mercat paral•lel de milers de productes dirigits en exclusiva a les dones és una temptació massa gran com per desaprofitar-la per part d’empresaris i publicistes.

      Les dones compren i com dius, segurament, saben captar aspectes subtils que a nosaltres se’ns escapen.

      Bones festes!

  2. És que ja ho van dir a Jurassic Park…
    “Dios crea al dinosaurio. Dios destruye al dinosaurio. Dios crea al hombre. El hombre destruye a Dios. El hombre crea al dinosaurio. El dinosaurio se come al hombre… la mujer hereda la tierra.”

    HAHA! M’ha encantat, espero que els dissenys siguin fets per dones, a part de “per a dones”, com el cotxe, vaja, perquè si ens hem de refiar del que els homes creuen que ens agrada… anem llestes! Per exemple, això de prendre vi d’una ampolla de perfum…em sembla penós, però vaja! Suposo que les dones que no tenen res més al cap que viure com la Carrie de Sexo en Nueva York deuen trobar-ho “súper”!

    • Molt bona la referència cinematogràfica que esdevé premonitòria. La dona acabarà dominant la Terra.

      No segueixo Sexo en NY perquè prou feina tinc amb el de BCN però me’n refio del que dius ja que se ets una apassionada del cinema, i per extensió, d’algunes sèries televisives.

      Segur que molts homes no saben interpretar/trobar la manera de dirigir-se, mitjançant la publicitat, a les dones. Ara bé, ho faci qui ho faci, i vist que la publicitat no para de créixer, tampoc ho han de fer tant malament.

  3. Això del màrqueting continua sent un terreny desconegut i misteriós per mi. Cada dia em sorpren més. Un mòbil flexible i que es carrega en 30 segons!!! On anirem a parar…

    • Si, la carcassa és flexible, la pantalla és irrompible, no es ratlla i fins i tot tolera l’aigua. El tema dels 30 segons em va intrigar, vaig buscar més informació i arreu he trobat la mateixa informació (imagino que en 30 segons fa una càrrega ràpida per poder parlar una estona, cosa que altres mòbils no poden fer).

      Així és el món de la publicitat!

  4. Ai, que ja se m’oblidava: no sé si ets de celebrar-ho, però per si de cas FELICITAAAATS😀

    • Hola de nou. T’has convertit en la bloguera que m’ha fet més comentaris!

      Què? Potser ho dius pel sant, pel nom? Jo ho celebro el 3 de juliol. De totes maneres moltes gràcies per pensar-hi. I si et referies a alguna altra cosa, doncs també moltes gràcies.

      • Ups, no és avui? Recordava aquell refrany que diu “és més curt que el dia de Sant Tomàs” i realment és ben curtet aquest dia: avui he treballat, literalment, de sol a sol. No sabia que hi hagués un altre Sant Tomàs quan són les nits, les curtetes. Bé, no l’he encertada, però la intenció era bona.

        Ep, sóc la number one? Uau!😀

        • Si, la intenció era superbona i gràcies per pensar-hi. El santoral no és el meu fort, però crec que hi ha Sant Tomàs d’Aquino, Moro i l’Apòstol, com a mínim. Ja veus que l’església no s’està de res. Crec que abans l’Apòstol era al desembre i el varen traslladar al juliol.

          Si, the number one!

  5. Que bo! Jo pensava que tota la gamma possible de necessitats diferenciades estava creada amb els bolquers per a nens i per a nenes i les maquinetes d’afaitar.

    Hi ha coses de les que expliques que trobo que són una molt bona idea en sentit general, no només per al públic femení. Això del cotxe que obre tot sol la porta i amb absoluta amplitud és fantàstic condueixi qui condueixi… ara bé, que el cotxe aparqui sol i “decideixi” si cap o no, per aquí no passo. Ja em veig discutint amb el tauler de control: “Que no hi cap? I tant que hi cap! Porta el volant i veuràs com t’aparco”

    Pel que fa a les begudes isotòniques em sembla una exageració feminitzar-les, l’envàs del vi no mola (la sensació d’anar a fer un glop de colònia no em sedueix) i el mòbil té un disseny prou interessant… tot i que m’agradaria saber quina mena d’ungles -ni llargues ni curtes- són capaces de ratllar una pantalla.

    • No, de cap manera. Hi ha tot un món. He deixat d’explicar altres exemples com, per citar-ne un, el de la cervesa per a dones, que diuen són sense calories, ni carbohidrats.

      Això de discutir amb el cotxe per aparcar ho he trobat molt Mediterrani i has de pensar que els senyors i senyores de Volvo són molt lluny de les nostres càlides aigües. Amb un Fiat italià pots discutir fins a cansar-te, amb un Volvo no. No ho entén, entraria en parada crítica i l’ordinador donaria una errada fatal.

      El telèfon m’ha semblat una bona idea. El tema de les ungles l’he vist en diversos webs. No ho he posat, però aquest mòbil també és a prova d’aigua.

      En el tema de les ampolles d’aigua emfatitzen les formes ergonòmiques i el fet que el tap sigui fàcil d’obrir.

  6. estem carregats de punyetes. Està claríssim.
    Si un producte és bo per una dona ho hauria de ser per un home, no? I viceversa. No ho és o ens ho fan creure?

    • Valoro la teva opinió com a Dona. He escrit aquest post amb el risc de fer-ho com a Home i per tant m’espero alguna “clatellada”.

      No ho se. Hi ha pensat i crec que hi ha articles que trobo del tot encertat que n’hi hagi d’exclusivament dirigits a les dones. En canvi, en d’altres casos, penso que és més publicitat, que no pas una necessitat concreta i real.

      Com dius, el principal és que el producte sigui bo i compleixi la seva funció de manera eficient. Ara bé, en aquí anem una mica més enllà i volem filar més prim. Debatre sobre el perquè passa el que passa.

  7. Jo sempre dic que la publicitat no m’afecta, però després amb algunes coses veig que sí. Son molt punyeteros i saben com arribar-mos al cor, al cervell o a on faigue falta per fer-mos comprar🙂

    • Crec que és cert que, per mil motius, la dona compra més que l’home. En general i sense voler fer d’això una sentència.

      De vegades dic que sense dones tancarien més del 70% de tendes.

      Saben arribar a les dones, i tant que en saben. Això de la publicitat és un mercat multimilionari que ha de donar resultats, d’altra manera les empreses no gastarien el que gasten en màrqueting i publicitat.

  8. … i, tanmateix, vendre més (o, de fet, proposar-s’ho) provoca un canvi social, o uns quants.
    D’altra banda, un servei que també és diferent per homes i dones, i no entenc per què, és el preu de tallar-se els cabells. D’acord amb els preus anunciats als aparadors de les perruqueries unisex, si ets un home, per més melenut que siguis i per més complicat que sigui el tall que vols, et surt més barat que si ets una dona, encara que tinguis els cabells curts i vulguis que només et tallin les puntes. Misteriós o només estúpid?

    • Bé, el tema de les perruqueries per a dones és un punt i a part en el qual ni goso entrar-hi. Espero, amb expectació, que alguna fèmina vulgui agafar aquest testimoni i il•luminar-nos.

      Misteriós o estúpid? Els negocis dirigits a les dones tenen un punt característic i és que no són barats. Pel que sigui, però tinc la sensació que és així. Des d’aquí faig una crida a alguna dona que vulgui comentar això.

  9. jo vull aquest volvo! això vol dir que soc una dona?

    • I això que no he explicat tots els extres que porta a banda dels indicats en el post. D’altra manera ja haguessis sortit a encarregar-ne un.

      En resposta a la teva pregunta: amb tota probabilitat, Si.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s