Mentires habituals

Sobre les mentides ja varem parlar fa poc en un anterior post. Ara us vull parlar sobre les mentides més comunes, aquelles que utilitzem com a comodins i de manera habitual.

Són estris que utilitzem per solucionar una situació inesperada, una trucada que no volem atendre o un imprevist per tractar del qual hem de guanyar temps.

En el següent llistat he recollit les 25 que em semblen les més habituals. Algunes d’aquestes poden servir per a diverses situacions, i totes serveixen per ambdós gèneres.

  1. Aquest és l’últim, deixo de fumar.
  2. Demà m’apunto al gimnàs.
  3. Demà començo el règim.
  4. No amor, no et farà mal.
  5. L’última i marxem.
  6. No me’n recordava.
  7. Paga tu, demà t’ho torno.
  8. Estava pensant el mateix.
  9. No ho sé. S’haurà caigut i s’ha trencat.
  10. He sortit fa estona, estic a punt d’arribar.
  11. Mai ho he arribat a pensar.
  12. Jo no ho he dit això.
  13. Aniré a dormir a casa d’un amic.
  14. No, només he pres una cervesa.
  15. No, no he sentit el telèfon. No, no he vist el missatge. No tenia bateria. No tenia cobertura. Estava conduint i no l’he pogut agafar. Et truco en cinc minuts, estic reunit. He perdut el teu número. Ara mateix anava a trucar-te. Dóna’m el teu número, ja et trucaré jo.
  16. Et queda molt bé, sembla fet per a tu.
  17. No, no he pensat mai en ella en aquest sentit, només és una amiga.
  18. Explica-m’ho, no ho diré a ningú.
  19. Parlem-ne, però només tinc un minut, he d’entrar a una reunió.
  20. Pots confiar en mi.
  21. No, no soc gelós.
  22. T’ho dic tal i com m’ho han explicat.
  23. Estava pensant en tu.
  24. Jo no miro aquests programes.
  25. És la primera vegada que no puc. Mai m’havia passat això.
  26. A mi el tamany no m’importa (aportada per “classes d’anglès).
  27. A mi això no m’ho han dit mai! (aportada per @Pau_Samo).
  28. Si, si, és molt bonic (aportada per Reflexionem-hi).
  29. Que em caigui un llamp ara mateix si no és veritat (aportada per Lo rat).
  30. Si, ja ho tinc gaire bé fet (aportada per en Pons),
  31. He llegit i acceptat els termes i condicions d’ús (aportada per en Pons).
  32. No pateixis que el totxo no baixarà mai de preu (aportada per en Miki).
  33. El que tu vulguis, a mi m’és igual (aportada per l’Aineta).

El llistat és obert i us invito a que el perfeccioneu, l’amplieu o el discutiu, si és el cas.

34 responses to “Mentires habituals

  1. El que tu vulguis, a mi m’és igual

  2. El nº15, aquest és el meu sense cap mena de dubte…

    Aquesta no és meva, però m’agrada molt: “No pateixís que el totxo no baixarà mai de preu”.

    • La número 15 té molts i moltes adeptes, segur. Vaig preferir juntar moltes d’aquestes mentides en una sola entrada perquè de fet totes estan relacionades amb el que és el mòbil o els missatges electrònics. No hem entrar en mentides habituals a facebook i altres xarxes socials.

      Ara adjunto l’aportació que fas sobre el totxo.

  3. “He llegit i acceptat els termes i condicions d’ús”

  4. “si, ja ho tinc gairebé fet”
    es un altre clàssic

  5. Aquesta de ‘Estic apunt d’arribar’ em sona, però no perquè la digui jo, sinó perquè la pateixo. no es pot ser puntual en aquesta vida.

    • Jo també soc molt puntual. De fet, encara que no vulgui em surt.

      Quan m’he relacionat o em trobo amb persones que a la puntualitat no li donen la mateixa importància que jo, em costa de portar.

  6. La 4 m’ha arribat (dolorosament) al cor.
    No sé si és ben bé una mentida, però trobo bonic el “que em caigui un llamp ara mateix si no és veritat”; normalment dit amb un èmfasi directament proporcional a la gravetat de la mentida que s’acaba de deixar anar.

    • Veig que es fet una anàlisi molt curós de la número 4.

      Ara mateix afegeixo la teva aportació. És fonamental i mancava en el llistat.

  7. Jo ara aniré de repel·lent però no dic gaires mentides… Potser entre les piatoses que puc arribar a dir hi ha la de “Sí, sí, és molt bonic” quan algú t’ensenya alguna cosa que li agrada o s’ha comprat nova, però n’hi ha una de les teves 25 que s’hi assembla molt..! La mentida que no suporto és la 10… per què no poden dir la veritat?? Si m’he d’esperar potser ho vull fer en un bar fent el cafè, mirant botigues o el que sigui….aish!

    • No dona, no. No mentir no és repel•lent, és impossible! És clar que hi ha persones més mentideres que d’altres, i pel que dius tu estàs entre les que menteixen menys. Fantàstic.

      Ara afegeixo aquesta que esmentes de “Si, si, és molt bonic”. És una bona aportació i un bon recurs quan passa alguna cosa com la que dius.

  8. Qui n ventall més ampli… Qui no há dit alguna vegada alguna d’aquestes? Jo si, però no la de classes d’anglès eh?? Bon post Tomàs!

    • Gràcies. Generalment costa admetre que es menteix. El problema és fer-ho amb assiduïtat o com a costum.

      Qui no ha mentit? Ningú!

  9. Aixó ho imprimiré i m’ho posaré a la cartera, sempre va bé tenir un bon reportori si no ets molt diplomatic.

    Per cert al tamany de quina cosa us referiu?

    A mi això no m’ho han dit mai! (ja la pots posar del color que vulguis)

    • Mira, si al final el llistat tindrà alguna utilitat i tot!

      Ho ha suggerit “classes d’anglès” i jo he interpretat que es referia a aquell amic que tenim entre cames i que cuidem tant.

      Ara mateix afegeix-ho la teva. Anirà en color vermell com totes les aportacions que arribin. I la interpretaré en sentit ampli, no circumscrita al segon paràgraf del teu comentari.

  10. Vaja, vaja …o sigui que tot aquest repertori llistat de mentides les “pràctiques”‘? Aquesta que dius “Et queda molt bé, sembla fes per tu” més que una mentida és una manera diplomàtica de fotre´s de tu…

    • Bé, per no mentir més, doncs si. Si fa o no fa, quasi totes les he practicat en alguna ocasió.

      Aquesta que esmentes és un extraordinari comodí quan no saps que dir. És de les de la categoria de mentides piadoses.

  11. Afegeix aquesta: “T’ha tocat un premi: tria de quin tema vols que tracti el proper post” ^^

    Jo, com la bajoqueta, la majoria de mentides les dic per “delegació”; crec que hi ha una zona de l’infern reservada exclusivament per a les secretàries.

    • Això és com allò de “Obediéncia debida”?

      Això tè uns límits. No voldria imaginar el que ens diria algu que treballés en un banc!!!

      Nota: Paciència. No faig més que pensar en algun tema que em sembli prou original com per escriure un conte. No tinc gaires idees al respecte. Tot el que em ve al pensament em sembla poca cosa. Estic en procés…, no d’oblid, sinó de creació. Repeteixo: paciència.

  12. jajaja classes d’anglès🙂

    Jo sóc una compradora compulsiva de motlles i “cacharritos” de cuina. De vegades quan Bajoqueto em diu: “ui, este no l’havia vist, és nou?”. Molts cops li dic: “no que me’l van regalar ja fa temps no te’n recordes?” jajjaaja.

    • Ja veig que també t’ha agradat el comentari de “classes d’anglès”, ja l’he afegit al llistat.

      Em solidaritzo totalment i absolutament amb en Bajoqueto, jo també tinc parella amb Bloc de Cuina i els estris de cuina ens estan fent petit el pis!!!

      • Així ja saps el que és jajaja. Jo a la propera mudança llogaré un vigiliant de seguretat per què vigili que no es perdi cap capsa dels meus motlles jajaja.

        Quin blog té? No ho sabia!

        • Si, des de fa un any i uns pocs mesos que té un bloc que al meu entendre li funciona prou bé: lacuinadeleri@blogspot.com

          Si, ja se el que és. Hem descobert estris i complements de cuina que ni en somnis haguéssim arribat a imaginar que existien. Avui mateix n’acaben entrar alguns de nous a casa.

          • T’acompanyo amb el sentiment jajajaja. Ara mateix li dono una ullada el que vist m’ha agradat molt. Feliciti-la de part meva!

          • Igualment pel Bajoqueto.

            Ara li ho diré. Crec que et coneix, més d’una vegada m’ha dit que ets tota una referència. Felicitats!

  13. jajajjajajaa. Ai de la llista hi ha algunes que no dic mai… algunes sí🙂

    Jo en dic algunes…. però totes son piadoses crec… quan he treballat a oficines si que deia cada trola… però ja entrava al contracte🙂

    • No et demanaré on treballaves!!!

      Jo també en dic o n’he dit moltes de les de la llista, per no dir que en un moment o un altre quasi bé totes o totes.

  14. Classes d'angles

    “A mi el tamany no m’importa” Et falta aquesta sense cap dubte JeJeJe

    • Què bo, “classes d’anglès”, què bo!

      El que faré és anar afegint en un altre color les vostres aportacions i la teva és la primera.

Deixa un comentari

