Fotografiar-se decapitat, de moda a les xarxes socials

De tant en tant sorgeixen modes a les xarxes socials, que pel motiu que sigui hi ha milers de persones que segueixen.

Així, fa uns mesos us vaig parlar del Planking en un post.

Exemple 1 de Horsemaning

Doncs fa uns mesos, es va posar de moda, el Horsemaning, que consisteix en fotografiar-se amb el cap tallat, decapitat.

Per fer aquest muntatge, es necessiten un mínim de dues persones. Una que posa el cos, i una altra que hi posa el cap.

Pel que fa als origens de tant original moda, he trobat diverses versions:

Segons una, lextensió de la moda parteix del personatge del cavaller sense cap de “La Llegenda de Sleepy Hollow”, de Washington Irving i popularitzada per la pel·lícula de Tim Burton.

Exemple de 1920 de Hosremaning

Per altra banda, hi ha fotos que ens mostren que cap al 1920, això es va convertir en una moda, de tal manera que ara, algú l’ha rescatat i l’ha posat al dia.

Per altres, això neix com un moviment crític de la pràctica de les bandes de narcotraficants en que la decapitació és una forma comuna de despatxar determinats assumptes. Tant als EEUU, com a Mèxic, aquest tema congrega tant detractors, com seguidors.

Exemple 2 de Horsemaning

Mirem-nos-ho com el que és, una moda passatgera que no anirà més enllà que uns quants milers de persones hagin penjat fotos d’aquesta mena i les hagin compartit.

Si entreu a Facebook i feu una cerca amb aquest nom, us sortiran uns quants grups, alguns d’ells amb milers de “m’agrada”.

Anuncis

30 responses to “Fotografiar-se decapitat, de moda a les xarxes socials

  1. Doncs m’agrada! Trobo que té més gràcia que els milers de centenars de nenes fent morritos davant el mirall del bany! O en el seu defecte nens fent veure que estan molt forts (també al mirall del bany i si pot ser que el WC surti en una cantonada)

    • Tens raó, he vist moltes fotos com les que dius. Sobretot a Facebook. Es veu que el bany crida molt per aquesta mena de fotos.

      Tot és passar el temps i tot és passatger.

  2. doncs a mi m’encanten…. mira que ja estic pensant de fer-ne una del Tor, però sense dobles…. jejejee 😛

    • Pobre Tor…, no li facis això.

      En a mi també m’agraden. Em semblen divertides, enfront d’altres tonteries que hi ha per la xarxa, aquesta és molt plana, molt innocent.

  3. A mi em fa una mica d’angúnia aquestes fotos… Una moda passatgera com tantes d’altres que hi ha per a la xarxa. Petons

    • Doncs en a mi no em fa res mirar-les, le trobo innocents i divertides. D’acord amb tu en que d’aquí res s’haurà oblidat o serà substituida per una altra de tipus similar. Petons.

  4. Aghs!!! Per molt artístiques que siguin aquestes fotos a mi me fan molt d’oi! Diguem fina…

  5. Em preocupa una mica on té el cap de veritat el personatge de l’última fotografia… no tindrà mal de cervicals, l’endemà?? O el te cap endavant?? O se l’ha tallat de veritat?

    • Si, està ben aconseguit l’efecte. Així i tot, la veritat és que no he provat per mi mateix quines possibilitats ofereix aquesta moda.Hi ha qui se l’arribaria a tallar de veritat per aconseguir la millor foto.

  6. Em sembla una moda meravellosa, més que res perquè així els decapitadors professionals ja tenim la coartada feta.

    • És curiós com una moda tant poca solta i sense cap substància et pot arribar a facilitar poder seguir amb la teva dèria, professió o hobby.

  7. És estrany com les xarxes socials reuneixen gent per fer aquestes rareses. Jo ja havia vist el owling, que no és res més que fer-se fotos en la posició dels mussols en llocs, com més estranys, millor.

    • Si, també he vist l’Owling, en la mateixa línia que el Planking o aquesta del Horsemaning. Tal i com dius, hi ha tonteries d’aquestes que arriben a dinamitzar milers de persones arreu del món fent el mateix. És una altra de les virtuts a defectes de les xarxes socials, en que es comparteix des del més intel•lectual, al més divertit i intranscendent o el més compromès.

  8. Doncs a mi no m’agrada gaire… és més quan jo mani això serà delicte, si ho fas fes-ho com Déu mana!

    • Em quedo amb la teva promesa, que de part és una sorpresa. Dius: “quan jo mani…”.

      Crec, Miki, que això mereix un llarg post en el teu bloc.

      Però si és innocent la moda!

      La proposta de fer-ho com Déu mana generaria més audiència i desgraciadament acolliria més seguidors.

  9. Un passatemps com un altre, en realitat inofensiu, passarà i es posarà de moda una altra exèntrica cosa. Molt divertit el post

    • Segur que passa tal i com pronostiques. De vegades surten modes que ni se sap el perquè s’acaben convertint en tals, i de sobte hi ha milers de persones que s’ho miren i ho segueixen. Una moda innocent i divertida.

  10. Ai, que macabre! (efectivament el Pons és un misteri… cada dia tinc més la impressió que és un ésser cibernètic)

  11. Aquesta moda m’ha recordat a lo de la tortuga de Breaking Bad

    Gran sèrie totalment recomanable, per cert.

Deixa un comentari

