Entrepans estranys

Poques persones del nostre entorn hi haurà que no s’hagin menjat mai un Entrepà. Amb el temps, l’entrepà s’ha convertit en un menjar d’allò més habitual i que pot substituir qualsevol dels menjars del dia.

Entenem per entrepà un panet o un tros de barra de pa obert pel mig o en dues llesques i farcit amb un tall de carn, embotit, formatge o allò que la imaginació ens doni a entendre.

L’origen de l’entrepà no està gens clar, entre els possibles “inventors” hi ha un tal John Montagu, IV comte de Sandwich, a qui se li atribueix el primer sandwich al col·locar uns filets de roast beef entre dues llesques d’una mena de pa de motllo. Segons diuen, això va succeir el 6 d’agost de 1762.

Però més allà de que aquesta sigui l’autèntica història de l’origen de l’entrepà, el que us vull demanar és que expliqueu:

  1. Quins són els vostres entrepans preferits
  2. Quin és el més estrany que heu vist
  3.  Quin és el més estrany que heu tastat

Pel que fa a mi:

 1.- Els meus preferits:

  • Amb pa de barra cruixent i una mica calent, amb tomàquet, oli, sal i truita de patates.
  • Amb pa de barra cruixent, amb tomàquet, tonyina (amb l’oli escorregut), sal, pebrot vermell, olives farcides d’anxova, i tabasco.
  • Pa amb xocolata.

    Bocata amb boles de gelat de sabors variats - Foto pròpia (Tailàndia)

    Bocata amb boles de gelat de sabors variats - Foto pròpia (Tailàndia)

2.- Els més estranys que he vist:

  • El que podeu veure a les fotos (varen ser fotos “robades”  i no es veuen molt bé). Un panet de pa tou obert per la meitat i amb boles de gelats de diferents sabors.

    Les que es varen menjar el bocata de gelat- Foto pròpia (Tailàndia)

    Les que es varen menjar el bocata de gelat- Foto pròpia (Tailàndia)

3.- El més estrany que he provat:

  • No puc explicar res gaire sorprenent. A Istanbul vaig mejar un entrepà farcit amb una mena d’amanida russa.

18 responses to “Entrepans estranys

  1. A mi mentre no portin pantumaca ja m’està bé! No tinc culpa de que no m’agradi el gust àcid d’aquesta tradició gastronòmica tan arrelada, per desgràcia meva

    • En a mi m’agrada el pa amb tomàquet. Ara bé, el prefereixo refregat sobre el pa, més que no pas això que es fa de posar-lo ratllat a sobre del pa. En aquest darrer cas, de vegades el pa em sembla massa moll.

  2. 1. Jo m’apunto al teu vegetal, però sense el tabasco i si no en queden un de fuet serà benvingut.
    2. El més estrany va ser un entrepà de croquetes… el vaig fer jo… és que em vaig quedar sense embotit i no tenia una altra cosa a mà… total, també existeix el “bocata calamares” i ningú no es posa les mans al cap, oi?… això sí, les croquetes eren casolanes (val com a excusa?)
    3. Disculpa la redundància, però un altre cop l’entrepà de croquetes (no era per a mi, però em va agafar la curiositat i el vaig haver de tastar… no estava malament del tot😀 )

    • 1.- Bona elecció, però amb una mica de tabasco és la glòria. Un d’un bon fuet també és bo. Pel meu gust el fuet millor entre una mica i molt sec.

      2.- El famós “bocata de calamares” l’he provat tant a Madrid, com a Sant Sebastià. No m’entusiasma, però amb calamarsos recent fets i un bon pa, encara me’n tornaria a menjar algun.

      Un bocata de croquetes? Només de pensar-ho ja he quedat tip. No crec que passi a ser el meu preferit.

      3.- És molt estrany. Imagino que va ser plat únic. No vull ni imaginar si de segon vas servir canalons o lasanya.

  3. 1. De truita a la francesa, amb pa de pagès entomacat.
    2. De truita a la francesa, entre dos talls de tomàquet enfarinats.
    3. De pa amb tomàquet, camuflat dins d’una truita a la francesa.

    • 1.- Pel meu gust, molt bo. Ara bé, el pa de pagès potser no t’ha fet res per a que l’estomaquis.

      2.- Doncs no ha d’estar dolenta aquesta combinació malgrat no sigui un entrepà (no hi ha pa en la recepta), si bé els tomàquets enfarinats haurien de passar abans per la paella.

      3.- Una Truita a la francesa farcida de pa amb tomàquet. És com la història a l’inrevés. Crec que seria comestible.

  4. Cuan jo era jove, al meu poble es va posar de moda menjar entrepans de xocolata amb xoriço. Un crim!

    • Bé, tampoc l’he provat mai aquest que ens descobreixes. Veig que la vostra imaginació a l’hora de menjar entrepans no té límits.

      De totes maneres, aquestes barreges de salat i dolç donen combinacions molt interessants (codony i formatge blau per exemple), però xoriço i xocolata no sé si m’agradaria.

  5. lacuinadeleri

    El meu entrepà preferit i potser és una mica estrany però a mi em sembla deliciós: Barreta d’entrepà torrat, ha d’estar molt calent. Una capa de maionesa generosa i … l’estrella: Calamars farcits amb oli d’oliva. Si algú el prova, com la Glutoniana, sommiarà amb ell…
    El d’entrepà amb gelat el conec, i també es bo, però em quedo amb els salats.

    • Mira, el teu entrepà preferit potser en seria un dels més estranys per a moltes persones.

      En a mi em resulta d’allò més difícil acceptar que aquest bocata és una delicatessen.

      Dues llesques de pa ho accepten tot, però…

  6. 1. Molts de calents, això sí, sense tomàquet, com per exemple: beicon amb formatge o bratswurt amb ceba i formatge…
    2. D’escopinyes amb el suquet i tot…
    3. Jo soc molt maniàtic, per tant això de menjar-me entrepans estranys no ho he fet…

    • 1.- No descarto del tot el tomàquet en un bocata calent, malgrat penso que queda millor “en fred”.

      2.- He de confessar que acostumo a “sucar” pa en el suquet (i amb alguna salseta) de les escopinyes, però mai m’he fet un entrepà.

      3.- Les portes són obertes Miki…

  7. 1) El meu preferit es el pepito de vedella del Viena, s’ha d’escombrar una mica cap als comerços natals de la ciutat i fer-ne una mica de publicitat.

    2) Conta com a “vist” el entrepà de “Nocilla con berberechos” que es fotia en Filemon en no se quin còmic del Mortadelo?

    3) Enciam, bacon, pollastre, maionesa. Bacon i manionesa no enganxen gens, de debò, gens!

    • 1.- El de pernil del Viena també m’agrada molt.

      2.- Pobre Filemon, quines coses li feien menjar. Veig que (per anteriors comentaris) la nocilla entra molt entre les receptes de bocates estranys.

      3.- Ja, m’ho has fet imaginar i crec que tens raó, no crec que enganxin gens, és com ajuntar grassa amb grassa.

  8. El meu entrepà preferit és qualsevol que estigui ben sucat amb tomàquet, un polsim generós de sal i un bon rajolí d’oli.
    L’entrepà més estrany que he vist i tastat ha estat un que vam preparar els monitors de l’esplai al que vaig per fer una gimcana i que contenia un grapat d’ingredients poc compatibles com poden ser sardines, melmelada, nocilla i olives, entre molt d’altres.

    • Veig que en el tema dels entrepans ets ben obert. Si la base és la que ens expliques, ja et va bé el formatge. el pernil o el peix que si posi com a farciment.

      L’entrepà que descrius com a estrany, més que un entrepà és un puzle d’ingredients. La combinació no sembla lligar massa, però per saber-ho no hi ha com provar-ho…, en aquest cas, amb cautela.

  9. Jolin amb la gana que tinc ara mateix ufff! Arribes a mala hora jajaja.

    A mi m’encanten els entrepans, de tota la vida! A la nit somnio amb un entrepà del que sigui amb pa que no sigui sense gluten😦 És el que trobo més a faltar del que puc menjar, el pa no és tan bo.

    Estranys he vist de nocilla amb pebrots que dius ecs!

    I menjar crec que tots els que he menjat son bastant normals…

    • En a mi també m’agraden els entrepans, però mai he provat el pa sense gluten. He provat moltes classes diferents de pa, però no d’aquest. Hauré de provar-lo.

      Imagino que un troba més a faltar allò que no pot menjar.

      El de nocilla amb pebrots té delicte. És que no m’imagino aquesta combinació de sabors!

Deixa un comentari

