El gènere dels teus amics online

Johana Blakley, subdirectora del Centre Norman Lear de la Universitat de Sud de Califòrnia, experta en temes de Social Media, explica que les Dones estan al front de la revolució de les xarxes socials. Diu que en les estadístiques a nivell mundial, les dones superen en nombre als homes en l’ús d’aquestes tecnologies.

Pressuposant que les persones no es congreguen online per raons d’edat, ni d’ingressos, sinó que més aviat un busca allò que més li agrada i se’n va als llocs on es troba més còmode, es podria dir que per a moltes persones és més important saber si a un/a dels seus/seves seguidors/es (o dels llocs que es segueixen) els hi agrada tal o qual llibre o què en pensen de la monarquia, que no pas saber si amb qui s’interactua és dona, home o quina edat té.

En el meu Bloc i en el meu Facebook, no soc conscient de fer diferències entre dones i homes, però podria ser que de manera no conscient hagi establert unes relaciones preferents amb els uns o les altres?

Hi ha una predominança clara entre homes i dones (pel que tenen declarat), entre els blocs que segueixo i en el Facebook?

En el meu cas, entre el Bloc i el Facebook, de les persones a les quals segueixo el 58% són Dones.

Us demano expliqueu el vostres cas.

12 responses to “El gènere dels teus amics online

  1. Doncs jo de dones vaig justet, ara que sempre he tingut força audiència gai… misteris de la xarxa.

    • La xarxa té això, és molt misteriosa. No sabem, sovint, qui ens mira, qui ens llegeix i moltes vegades tampoc qui ens comenta. Sabem més pel que comenten, que no pas qui són.

  2. Ostres, no m’havia plantejat mai que el sexe dels meus contactes a les xarxes socials afectés. La veritat és que no sóc conscient dels percentatges de cada sexe, però suposo que déu estar bastant igualat.

    • No, no dic que importi. El cas és que hi vaig pensar i ho vaig mirar. Simple curiositat, que en funció de les dades pot donar uns resultats que poden ser de més o de menys interès.

  3. Jo crec que només els de la generació pre-internet us preocupeu per aquestes coses, a qui dimonis li pot importar el sexe o l’edat de l’autor d’un bloc qualsevol i per què? Una criatura que ha crescut amb ordinadors no donarà mai importancia a aquestes coses mancades de cap sentit. Estem tots dins uns ordinadors colega, obre els ulls i mira arreu teu!! Em veus teclejant al teu costat o què? (Per si de cas contestes que sí: visita un neuròleg, no sigui que t’hagin passat coses dolentes…)

    • El meu punt de vista no concorda del tot amb el teu. Crec que el gènere és una dada més a l’hora de saber amb qui es contacte, quí mira o busca més unes coses que unes altres.

      Crec que a moltes empreses els importa, i molt, saber si són homes o dones els qui entren a les seves pàgines.

      • Ah, ara resulta que el teu bloc és una empresa fent negoci… Llavors igual deixo de mirar-lo, em pensava que eres senzillament un cervell més opinant a la xarxa.😛

        • Encara que no sigui una empresa, crec que és fàcil d’imaginar que hi ha informacions que són d’utilitat per a moltes empreses per a les seves estratègies de vendes, promocions…

  4. No tinc ni idea del sexe ni de l’edat de la gent dels blocs que visito. Bé, només tinc clar si es tracta d’una dona jove xD els altres casos no em preocupa massa, de fet tu mateix no se que coi ets, una andròmina semihumana vaig llegir fa temps?

    • Si, així estic definit en el meu perfil, tens raó.

      No ho saps en general, però les preferències si que les tens molt clares. I també tens clar que no tens curiositat en aquest aspecte.

  5. Uf, quina feinada! És interessant això que exposes, mai no m’havia plantejat si els seguidors i a qui segeixo són homes o dones. Suposo que en el món virtual ens és més indiferent les circumstàncies físiques de l’altra persona i t’interessa compartir opinions, encontres, desencontres i humor i per això és indiferent altres circumstàncies diguem-ne físicas (tot i que això no evita que la imaginació jugui a saber qui hi ha a l’altra banda de la pantalla).

    Bé, passo a dir-te els meus càlculs i a confessar-te que m’he sentit molt atípica:
    Facebook: 33% dones, 55% homes, 12% institucions
    Twitter/seguidors: 17% dones, 46% homes, 37% institucions
    Twitter/seguint a: 6% dones, 43% homes, 51% institucions
    Bloc: (he comptat els seguidors que s’hi han donat d’alta i els qui comenten i que hi arriben no sé pas com): dones 32%, homes 68%

    I ara una petició: algun psicòleg en la sala que expliqui això?

    • Estic d’acord amb el que dius.

      Jo també he pensat, en alguna ocasió, en les persones amb les que normalment “parlo” en aquest mon virtual i social, sobretot en aquelles i en aquells que no mostreu una foto en el vostre avatar.

      Les teves estadístiques mostren una tendència clara cap a “amistats” masculines.

      Serà qui et sens més còmode comentant i compartint amb homes que amb dones, si més no en aquests indrets virtuals.

      També podria ser casualitat…, però en totes les plataformes digitals…?

Deixa un comentari

