Coses de menjar que no m’agraden. Mania 8

Fa temps que tenia oblidada la categoria de “Tenim manies”, el darrer post sobre el tema va ser l’Octubre de l’any passat.

Avui us parlaré d’algunes coses de menjar que no suporto:

Grasses animals. Definitivament no són del meu gust. Les poques vegades que menjo carn, tallo, amb precisió de cirurgia expert, la grassa que hi pugui haver i menjo la carn el més magra possible. De fet, poques vegades que menjo fora demano carn, perquè sovint en deixo més que no pas en menjo.

Fins i tot amb el pernil. Si és del que en diem del país, procuro treure’n tota la que puc. Si el pernil és més bo, en tallo l’excés (clar que algú dirà on és l’excés, i ho entenc), però en deixo molta més que en el cas que el pernil sigui menys bo.

Triperia. No, de cap manera.  No menjo ronyons, llengua, cervells, turmes, cap i pota, orella, morro, caps…, no en veig la necessitat i no em fa gens de gràcia.

Llet calenta. Ara prenc menys llet que abans, normalment solament la prenc amb el tallat. La llet si és freda de la nevera la puc prendre, ara bé, calenta i sola (sense barrejar amb cafè, cola-cao, o similars) de cap manera. Només l’olor ja m’ofèn.

Ostres. Doncs no, no vull ni provar-les. Aquella gran massa sense forma definida, bellugant-se, llefiscosa…, no.

Au va, admeto tota mena de crítiques o de solidaritats.

Anuncis

20 responses to “Coses de menjar que no m’agraden. Mania 8

  1. Yo puedo tomar leche fria, sin azucar y descremada..pero solo media taza. Carnes rojas no como e interiores tampoco. Pescado solo el atun en lata o cuando estan congelados, merluza. No como embutidos. Los huevos no me gustan. Y el pollo no mucho tampoco. Las pastas me agradan, con salsa de tomates D’Ampezzo y queso rallado parmesano. Me encantan los fideos Mostachioli y el queso puedo comerlo, me gusta derretido sobre el pan integral o las galletas de agua.
    Las sopas que vienen listas tambien me gustan. Me gustan las galletas de agua con dulce de leche. Agua mineral light o jugo de durazno Watts. No tomo refrescos ni bebo vino aunque antes me agradaba el vermouth con hielo y limon. No tomo azucar ni sal.. solo el dulce o la sal que traen los alimentos naturales o preparados. Por ejemplo el queso parmesano es salado. No me gustan mucho las frutas o las verduras, pero las como de vez en cuando..Peras de agua, lechuga escarola, aceitunas, quesillo, pimiento verde, zanahoria rallada, ajo picado fino, pepinos de ensalada cortados finos, podria usar una mayonesa light a veces para aliñar o alguna salsa ligera de ajo. Me encantan las alcachofas y la pasta de berengenas cocidas. Arroz, me gusta el arroz primavera. Y creo que todo eso es bastante comida..!

    • En el post sólo hablaba de unos pocos alimentos que no soporto porque a lo largo de la seria “Tenim Manies”, en otros posts, ja he hablado de otros temas relacionados con la comida.

      Daré respuesta de mis gustos en relación con los alimentos de los indicados en tu comentario:

      Leche fría si puedo tomar, incluso sola, sin azúcar, i si la tomo prefiero la entera antes que la desnatada. De carne como poca, i cada vez menos. Como pescado de diversas variedades, i mis preferidos son: atún, merluza, rape y mero. Embutidos como pocos pero no me disgustan, simplemente como poco embutido porque pienso que no es bueno para la salud. El agua mineral, con gas o con sabor a limón me gusta. El jugo de melocotón me gusta pero me llena mucho, prefiero el de zanahoria. Tomo pocos refrescos, prefiero una buena cerveza. El vino me gusta de todos los colores y ahora en verano un buen vino blanco fresquito apetece mucho. Tomo poca sal (antes tomaba mucha) i en cuanto al azúcar, seguramente tomo más del que debería. Como verduras y frutas, aunque más verduras que frutas. Peras de aguas si, pero prefiero otras variedades menos jugosas pero más prietas de carne. Lechuga y cualquier otra ensalada me gustan mucho, las aceitunas de cualquier variedad, pimiento verde (y rojo y amarillo), zanahoria rallada, ajo y pepinos, me gustan mucho todos ellos. También tomo mahonesa, aunque me gusta más la que tiene sabor a limón. De acuerdo con las alcachofas y el arroz (aunque me gusta cocinado de muchas maneras).

      De entre la extensa variedad de alimentos que citas, no me queda claro que es el “quesillo” y que son la “galletas de agua”.

  2. De tant en tant menjo fetge tot i que no m’entusiasma.
    A la llet, des que un dietista em va dir que reté líquids li vaig agafar mania (a la llet, no al metge) i l’he canviada per iogurts i formatge.
    Les ostres… no, definitivament jo no em menjo un bitxo que encara sigui viu; una vegada vaig preguntar (innocent de mi) a algú molt aficionat a aquestes coses, si hi hauria cap inconvenient a fer-li fer un xup-xup en lloc de menjar-les crues i em va mirar molt malament (coi d’integristes de l’alta cuina!).
    Ara bé, això que dius que fas amb el pernil… uf, això marcarà un abans i un després. Malaguanyat jabugo!

    • No, no és possible. Tu també, ja es veu que en aquí les mares han tingut molt a veure! La meva de petit crec que també me’n donava, com que deien que portava moltes vitamines…

      De iogurts i de formatges encara no n’he trobat cap que no m’agradi. Uns m’agraden més que d’altres però en general no hi trobo problemes.

      A qui agrada menjar el marisc fresc no els hi pots dir això, és pecat! Diuen que perdria tota la gràcia i el sabor a mar tan intens que hi troben.

      Quan menjo pernil del bo ja he dit que en tallo menys de grassa, perquè és una mena de grassa que em resulta més agradable al paladar que l’altre. En el meu plat s’hi pot trobar una montanyeta amb tota la grassa.

  3. Em considerava de poques manies alimentàries, però coincideixo en el que dius! Tinc amics que el post els haguès durat tres pàgines i mitja!

    Tampoc em menjo el greix (només del pernil bo), tampoc menjo intestins (però si ronyons i fetge…mmm m’encanten, em recorden a la infantesa), i últimament crec que sóc intolerant a la llet sola… diuen que és normal, per l’edat… i que el cos ja no està acostumat i que a mesura que en bevem menys el cos deixa de segregar els enzims necessaris per a digerir-la, no sé, tot i que he de reconèixer que a l’hivern m’agradava un got de llet calenta amb mel abans d’anar a dormir, és com un somnífer, la lactosa amb la glucosa… mmm hauré de provar aquest hivern a veure si no m’he tornat intolerant del tot!
    Ostres, tampoc gràcies! I tenia una parella que no se’n podia estar del marisc fresc, un cop vam anar a França i vam fer una plata de marisc pels dos i vaig flipar la de bitxos VIUS que s’arriben a menjar!! ecs!!! Com unes gambes al ajillo res!

    Tampoc no m’agraden les coses amargues, com les endívies, els raves o el café sol (la cervesa em va costar, suposo que si mengés endívies cada dia també m’acabarien agradant…).

    • Fer aquests posts de Tenim Manies (dels quals ja en porto 8), em resulta divertit, perquè explico coses meves. A més, és molt interessant el llegir-ne els comentaris, perquè la majoria dels i de les que comenten ho fan també a títol molt personal i resultat final acostuma a ser molt interessant.

      Veig, pel que dius, que amb tu també hi ha coincidència en aquests gustos, excepte amb els ronyons i el fetge què són uns clàssics del menjar tradicional.

      Crec que tens molta raó al relacionar la llet amb l’edat, crec que amb l’edat es genera una certa intolerància. De fet conec moltes persones que diuen que la llet els fa mal a l’estomac.

      Jo estic rodejat de persones que mengen qualsevol classe de marisc viu, i contra més gran millor.

      D’endivies no en tinc el costum de menjar-ne, però de vegades en demano, barrejades amb roquefort són prou bones. Els raves no m’agraden massa, si en alguna amanida n’hi ha, acostumo a deixar-lo.

      Si, sinó hi hagués cap altre cosa em menjaria el que fos, o quasi.

  4. L’ésser humà és l’únic animal que continua prenent llet quan és adult. Jo la llet la prenc sempre freda, quan prenc llet calenta em fa mal d’estòmac. Ronyons i fetges si, la resta de triperia no.

    • Recordo que de petit la meva mare em donava fetge per menjar, però a partir d’una determinada edat ja en vaig deixar de menjar i no hi he tornat a fer-ho. De ronyons no recordo haver-ne menjat mai.

      La llet calenta no la suporto, com deia en el post fins i tot l’olor que desprèn m’ofen.

      Està bé la reflexió que fas al voltant de que l’ésser humà és l’únic animal que segueix prenent llet quan és adult. Això del “destete” no ho tenim del tot clar.

      • Segurament la diferència és que altres mamífers s’alimenten de la llet de les seves mares i poc a poc van substituint la llet materna per altres productes fins que són capaços d’alimentar-se per ells mateixos. Els humans deixem la llet materna i passem a consumir llet d’altres animals, habitualment nosaltres sol ser la llet de vaca, però altres pobles munyen altres bèsties, per exemple dromedaris.

        • En alguns països que he pogut visitar he vist munyir les búfales, i les “llamas”. Abans, més que ara, es prenia molta llet de cabra i d’ovella. De fet, l’ésser humà menja i veu quasi bé de tot o tot el que és imaginable.

          Abans la llet es comprava a les lleteries del barri, que acostumaven a tenir l’estable al darrera de la pròpia tenda, ara en canvi anem al súpermercat a compar llet de diverses classes sense cap esforç. Segueix havent-hi una gran dependència de la llet perquè es considera un aliment bàsic per l’aport de nutrients que conté.

  5. Doncs coincideixo en tot amb tu menys…amb la llet calenta…un gotet calentó si que me´l prenc i, del penril ibèric no deixo ni les engrunes…

    • El pernil ibèric és boníssim, estem d’acord. Així i tot, si hi ha un excés de grassa, l’aparto. En canvi, la grassa del pernil “dolent” en trec tanta com puc.

      Així doncs, pel que dius, hi ha prou coincidència en els gustos.

      De fet esperava menys coincidència de la que he vist en tots el comentaris.

  6. Triperia? NO, gràcies. No puc ni veure-la!!! La llet calenta sola no és massa bona, però si està condimentada amb un bon grapat de Colacao és boníssima!!!
    Potser que li tiri Colacao al proper ronyó que em mengi…

    • Ara fa temps que no provo la llet amb colacao, però sé que m’agrada. Un plat de ronyons no l’arregles ni amb colacao. És el que jo dic, no hi ha necessitat de menjar segons el què!

  7. Uff si jo et contés jaaja.

    Jo del que no menjo mai mai mai és el peix i el marisc, entre d’altres coses 🙂

    • Doncs explica, explica!

      Cada vegada menjo més peix, o dit d’una altra manera, ara en menjo més que abans. La carn l’he anat substituint pels formatges, el peix, les verdures, les ensalades i els fruits secs.

  8. Coincideixo plenament, em sento acompanyat, tot i que crec que a maníes no hi ha qui em guanyi…

  9. Et segueixo en la 2 i la 4. La 1 i la 3 es poden comprendre. No es cap bestiesa com dir que no t’agraden per exemple els macarrons…

    • Ets molt comprensiu. Espero que no hi hagi ningú que digui que els macarrons no els hi agrada, seria difícil de comentar i d’entendre. Són un clàssic!

Deixa un comentari

