Com aneu de Spam Detected?

He fet aquest post sobre Spam Detected en consultar les estadístiques que Akismet ens mostra.

A la vista de les estadístiques, he pogut veure que des de fa 4 mesos hi ha dades que han canviat del que venia sent el normal en el meu bloc. Així, des de l’Agost passat, el nombre d’Spam detected supera el nombre de Ham detected.

És més, si comparo el mateix període de temps (agost a novembre) de 2010, 2011 i 2012, es constata que hi ha hagut una evolució que ha anat avançant fins a les dades actuals.

Així: he passat, de tenir 40 spam detected el 2010, a 255 el 2011 i a 941 el 2012, en el període indicat.

Gràfica Spam en el període de temps indicat

Un efecte col·lateral a aquest procés és que fins el 2011, el Ham superava sempre el Spam. Ara en canvi, tenint en compte aquests mateixos quatre mesos, tenim què:

  • Spam detected: 941
  • Ham detected: 468

Des del principi del meu post (maig 2009), he tingut: 2.413 Spam i 4.392 Ham.

L’evidència és que a la Xarxa hi ha molt merda que contamina els posts, i la resta de continguts.

Sort en tenim a WordPress.com de l’Akismet!

Bé, una pregunta evident és: i vosaltres, com ho porteu això?

16 responses to “Com aneu de Spam Detected?

  1. A mi de tant en tant m’entren però l’Akisment és fantàstic a WordPress. També va a temporades. Darrerament estic en una temporada tranquil·leta en aquest tema, hehe!🙂

    • Quina sort! En a mi em passa a l’inrevés que en a tu, darrerament és quan més en tinc. Els darrers mesos tinc més spam que comentaris dels “bons”.

  2. És una cosa esgotadora. Per exemple al correu encara que bloquegis determinats remitents sempre t’arriben coses d’ells. Canvien aleatòriament i tornen a entrar. De veritat algú es mira la publicitat que envien?

    • Jo en el correus quasi bé no en tinc (per sort), però ja veus que en el Bloc si.

      Normalment no miro res que sospito pot ser spam, ni allò que arriba i no sé de qui prové. No sé quin impacte publicitari pot tenir l’spam. Si existeix cal pensar que a algú li resulta rentable, d’altra manera ja hauria desaparegut (si més no és rentable pels que venen programes antispam!).

  3. Ostres, no ho sabia que els Ham eren això, de fet, crec que mai havia mirat les meves estadístiques de l’Akismet. El meu també és eficient, però no tant 98,92%, tot i que li ho agraeixo molt, perquè no sabia que rebia tant d’spam. Jo tinc el Ham i l’Spam igualat,
    465
    total spam
    463
    total ham
    Tot i que l’Spam ha pujat molt considerablement durant aquest últim any, un 80% diríem que és d’aquest últim any. Déu estar correlacionat en l’augment de visites? O l’augment de comentaris? O l’augment d’activitat en la visita a altres blocs o comentaris a altres blocs?

    • Imagino que si, que a més moviments, més Spam. Jo no vaig tenir ni un Spam fins passats 5 mesos de tenir el Bloc obert.

      Això de l’Spam és com una plaga sense final. No hi ha manera d’acabar amb ell, només se’ls pot controlar amb filtres que l’apartin a carpetes especials. Sort en tenim de l’Akismet.

  4. No havia caigut en això, de fet tinc blogspot i no sé com mirar-ho, en tot cas tot tinc comentaris spam, el que sí que tinc sín una muntonada de visites spam, és a dir pàgines de publicitat que visiten el meu blog així quan jo mire el registre de visites les veig i tinc la possibilitat d´entrar.

    • Jo de tant en tant ho vaig mirant. A WordPress tenim una pestanya que dona aquesta informació (Hamm, Spam, falsos Spams, estadístiques, percentatges…).

      La meva companya té Blogspot, acabo de preguntar-li i m’ha dit que no sap com trobar aquesta informació sobre Spam i demés. No sé com funciona a Blogspot.

  5. Jo, com la glutoniana, no tinc ni idea de què és el Ham. De fet, buscant les dades, he descobert la seva existència.
    Bé, les dades.
    Spam:
    2010: 519
    2011: 948
    2012: 2074

    Ham:
    2010: 584
    2011: 197
    2012: 946

    Realment, l’Akismet és espectacularment eficaç. En el meu blog té el 99,94% d’encert.

    • Ham són els comentaris “bons” (els que no són spam).

      Tu, com nosaltres ets assetjat per l’Spam. L’únic que no compleix la norma és en Pons (en la meva resposta al seu comentari ja li he expressat les meves conclusions).

  6. En el meu cas el Ham sempre ha superat al Spam pel doble aproximadament

    Spam
    2008=79
    2009=182
    2010=293
    2011=1581
    2012=2532

    Ham
    2008=249
    2009=532
    2010=754
    2011=2340
    2012=4829

    • Molt bones dades les teves. El salt de Ham entre 2011 i 2012 és espectacular!

      Conclusió: o tens una fada madrina, o els de l’Spam no et tenen controlat, o tens en nòmina alguna organització anti-spam.

  7. M´he perdut entre l’spam i el ham. No coneixia el Ham, qué és?

    Jo tinc en total de sempre:
    14.120 spams i 7.400 ham

    Em donaran premi? jaajaja.

Deixa un comentari

