En taxi en un embús a Ciutat de Panamà – 1

Aquests darrers dies he entrat poc al meu Bloc i també en els vostres perquè he estat ocupat preparant un viatge de feina a  Panamà, concretament a Ciutat de Panamà, on he estat una setmana.

Ciutat de Panamà, és una ciutat que es caracteritza per ser molt llarga i estreta, com si tothom volés viure molt a prop del mar, en aquest cas de l’oceà Pacífic.

Aquesta disposició fa que les distàncies dins la ciutat poden arribar a ser molt grans. A més, el fet que la xarxa d’autobusos és molt deficient i que no hi ha Metro (n’estan construint una línia), fa que el tràfic a determinades hores sigui caòtic. Al migdia, i entre les 16:30 i les 19:30h hi ha zones de la ciutat en que desplaçar-se en cotxe és una activitat gens recomanable.

Un dels dies, teníem un dinar a les 13h, i vàrem cometre l’errada d’agafar un taxi massa tard, amb la qual cosa vàrem caure en un dels embussos (en diuen “tranque”). Total, vàrem arribar una hora tard al dinar. Durant el llarg viatge em vaig dedicar a fer fotos de les coses curioses que veia des del taxi (una manera de passar l’estona).

Total que vaig fer unes quantes fotos que repartiré en 2 post. Aquest és el primer, que consta de 6 fotos i una breu explicació del perquè vaig fer cada foto.

Foto 1 - Rètol manuscrit (foto pròpia)

Foto 1: correspon al reposacaps davanter del nostre taxi. Es veu que l’home havia tingut alguna mala experiència amb algun client i va decidir posar un cartell (en aquest cas escrit directament amb boli sobre el plàstic del reposacaps) avisant de la prohibició. És curiós, però pel que sembla en un moment posterior va afegir entre parèntesi (“nada”), és a dir, es veu que alguna altra mala experiència el va obligar a reforçar el missatge original, que sembla no era suficient per a que els seus clients li fessin cas.

Foto 2 - Taxi amb peluix penjant (foto pròpia)

Foto 2: No té gaire més història que la curiositat de veure un taxi (aquests de color groc són els que només poden operar dins el terme municipal de la Ciutat, malgrat que després te’ls trobes arreu), amb un peluix de color rosa penjat de la part del darrera del vehicle.

Foto 3 - Anunci de cerveses (foto pròpia)

Foto 3: Vaig provar algunes marques de cervesa panamenyes (balboa, panamá, atlas). En aquest cas, a la foto es veu un camió de distribució de cerveses Atlas amb un rètol publicitari que diu “Refresca lo que de panameño hay en ti”, amb la qual cosa sinó ets panameny es veu que no hi ha res a refrescar (malgrat cada dia estàvem a 25 de mínima i a 34 de màxima). I en el cas que en veure-la hi ha alguna cosa que se’t refresca, ja et pots estar preguntant si alguna part teva és panamenya.

Foto 4 - Suport Síndrome de Down en cotxe (foto pròpia)

Foto 4: Els cotxes a Panamà solament tenen obligació de portar placa de matrícula a la part del darrera, amb la qual cosa a la part del davant la immensa majoria no porta res. En el cas de la foto, aquest cotxe porta una placa que diu “Down Panamá – podemos y queremos” en suport a la recent creació de la primera Fundació per a la Síndrome de Down del País.

Foto 5 Anunci begudes en un bar (foto pròpia)

Foto 5: A la foto es veu una mena de bar-bodega amb diversos rètols a la façana principal. En un es pot llegir que no es poden consumir begudes alcohòliques i en que està just per sobre d’aquest un altre que diu “Aquí empieza tu rumba” en un anunci de cerveses que es venen per “pintes” (la influència anglosaxona és molt gran).

Foto 6 - Adhesius i missatge en un cotxe (foto pròpia)

Foto 6: En un moment determinat, circulant pel barri del Chorrillo, se’ns va posar al davant el vehicle que es veu a la foto. El curiós és la combinació dels adhesius del Che i del Barça (vaig agafar un taxi que portava banderins del Madrid i del Barça. Pel carrer es veu gent amb les samarretes de qualsevol d’aquests dos equips). A més, entre els adhesius hi ha un missatge críptic que diu “Se fueron el Jueves”.

Total, ja veieu que un viatge en taxi, de vegades, és més que només un desplaçament.

16 responses to “En taxi en un embús a Ciutat de Panamà – 1

  1. Esper que el viatge, encara que per feina, bé! Ha de ser un altre món allò. i les fotos curioses! La de l’escut del Barça potser la que menys. El Barça com hi és per tot el món… Jo me vaig trobar fins i tot una publi de Messi i el Barça en ple metro a Shanghai!😛

    • Gràcies. Si, és diferent al nostre País però no crec que gaire més que ho poden ser Mèxic o Costa Rica.

      Si, gent d’allà em varen dir que hi ha molta gent que són del Barça. Anar a Shanghai m’agradaria molt i molt, espero poder anar a la Xina algun dia!

  2. És l’anomenat xoc cultural, com quan veus imatges de la Índia amb camions que porten tanta gent que no s’hi veu el camió, cosa que aquí seria impossible.

    • Si, ens cria més l’atenció allò que no estem acostumat a veure. És molt freqüent en l’àmbit culinari, la cuina està molt lligada a la cultura, hi ha llocs on mengen gossos i d’altres on es mengen cargols, segurament ni els uns, ni els altres s’entenen mútuament.

  3. Una setmana a Panamà en viatge de feina? Però que bé que vius punyetero (ja em disculparàs, però és que al meu enteniment li costa molt casar les paraules “viatge” i “feina”). Ja em diràs on he de deixar el currículum.

    El rètol de la foto 5 m’agrada molt, és molt pragmàtic: és a dir, tu compra aquí la cerveseta i ves fent la festa carrer enllà que aquí no vull gent pimplada. Per cert, a banda de refrescar la teva part panamenya, a la part catalana li va agradar la cervesa d’allà?

    Ei, enveja a banda, m’agrada molt que hagis anat a l’altra punta del món i hagis pensat en els blogaires i ens hagis regalat aquestes divertides fotos (ja que no ens podies dur una ferradura farcida de cabell d’àngel… mmmm, que bones!).

    • Fa uns mesos us vaig dir que havia canviat de feina dins la mateixa empresa. Ara no treballo en un sol tema sinó en varis projectes a l’hora, i un d’aquests és una possible expansió a Panamà on aquesta vegada m’ha tocat anar-hi en a mi. Hem treballat molt, de veritat. De fet, no he pogut anar a veure el Canal (bé des de l’hotel el veiem i veiem els vaixells passar, però no he pogut anar a veure les rescloses). El temps lliure l’he dedicat a passejar pel Casco Antiguo, fer fotos i comprar records per la família. així i tot, no seré jo el que es queixi. de fet hi hem de tornar i espero que algun dels propers viatges em toquin en a mi.

      Vaig provar 3 marques de cervesa (Atlas, Panamà i Balboa). Em va agradar més la Panamà perquè era la més suau (això ja va a gustos) i amb la calor que feia, era la que més em venia de gust.

      NO, no us podia portar res, però d’haver-ho pogut fer ho hagués fet amb gust. En marxar portava una maleta mitjana que al Prat va pesar 16 Kgr., més una bossa en la qual portava el telèfon, el portàtil, les claus…, el més important que anava amb mi a la cabina de l’avió. En tornar la maleta va pesar 20,5 Kgr. Això t’ho diu tot (2 ampolles de rom, un Kgr de cafè…, varen fer incrementar el pes de la maleta de mala manera). Les coses més petites les portava a la bossa de mà.

  4. Un viatge amb taxi ben profitós!! A veure si hi ha sort i hi pots tornar.

    • La veritat és que no m’importaria gens ni mica. De fet és possible que endeguem algun projecte en allà i per tant un o altre haurà d’anar-hi i potser m’ho tornem a dir.

  5. Jo també estic encuriosit per saber qui va marxar el dijous.
    Veig, a la mateixa foto, que als forns de pa també venen ‘Herraduras’. Estan bojos aquests panamenys!!

    • No hi vaig saber trobar una explicació al rètol de “se fueron el jueves” (un accident, alguna mort…, ni idea).

      I també venen “biscochos”. Parlen i escriuen moltes “s” on en castellà escriuen “c”o “z”. Vaig parlar amb un que ens deia que feia “puentesitos” (per puentes).

  6. Si mai tornes a Panamà i trobes el mateix taxi segurament encara haurà reforçat el missatge amb un:
    Aqui no coma (nada de nada!)

    • Si trobo el mateix el reconeixeré pel seu rètol manual. Ja m’agradaria que em tornessin a proposar tornar, el cert és que hi ha possibilitats però encara no en se res.

      Si me’l trobo li preguntaré perquè ho va escriure, potser al darrera de tot això hi ha alguna història interessant.

  7. Molt interessants les fotos. És cert, des d’un cotxe sovint es té una perspectiva molt diferent. Recordo quan vaig fer una foto d’un cotxe a la Ronda Litoral que duia la matrícula de cartró. Però és quan es viatja a l’estranger on veus les coses més sorprenents. A Roma, des de la finestra de l’hotel veia una cruïlla on els cotxes feien maniobres que posaven els pèls de punta.

    • Aquesta de la matrícula de cartró, és de “matrícula” i valgui la redundància. He estat en algunes ciutats, però on he vist més caos circulatori ha estat a Nàpols i a El Caire.

      Sempre hi ha coses interessant per veure, el que passa a l’estranger (sobretot si no coneixes el lloc al qual vas) és que et fixes més pel fet que no saps per on vas o senzillament perquè al veure coses diferents i prestes més atenció.

Deixa un comentari

